Reparation af kælder vægge
Fra : Tue Jensen

Dato : 01-08-04 12:23

Jeg har fået til opgave at fikse væggene i en kælder. Væggene smuldrer
efterhånden væk, hvad væggene består af ved jeg ikke men det ligner en
typisk kælder væg. Det har været forsøgt lappet en gang for mange år siden,
men det skaller af.
Problemet er at jeg intet ved om murearbejde og jeg aner derfor ikke
hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen der har gode råd og forslag?
--
Mvh. Tue

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-08-04 17:30

Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> wrote:

> [...]
> Problemet er at jeg intet ved om murearbejde og jeg aner derfor ikke
> hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen der har gode råd og forslag?

Det kunne lyde som om der er fugt i væggene, og så skal fugten væk.
Enten kommer den udefra, og så skal der drænes.
Er væggene under terræn?

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Tue Jensen

Dato : 01-08-04 20:48

On Sun, 1 Aug 2004 18:29:54 +0200, Ole Jensen wrote:

> Det kunne lyde som om der er fugt i væggene, og så skal fugten væk.
> Enten kommer den udefra, og så skal der drænes.
> Er væggene under terræn?
Væggene er under terræn, men det er begrænset hvor meget fugt der er i
væggene, der lidt fugt i det ene hjørne. Problemet er mest at der som tiden
er gået er slået stykker af muren her og der og det skal laves igen.
--
Mvh. Tue S. Jensen

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 02-08-04 05:16

Brug vandex spørg hos din tømrerhandel om brugsanvisning og middel
www.vandex.dk