Behandling af lærketræ 2
Fra : TexasFlood

Dato : 31-07-04 09:50

Ny tilbygning er færdig og beklædningen (sibiriske lærketræ) skal nu igang.

Jeg har overvejet at behandle mit lærketræ med linolie.
Efter lidt søgen på nettet fandt jeg ud af at produkter baseret på
terpentin går ind og opløser træets naturlige harpiks.
Samtidig er linolie en diffusionåben træbeskyttelse så træet stadigvæk
kan ånde efter behandling.
(Jeg fandt en del info på http://www.wolfs.dk/)

Hvad er jeres erfaringer med behandling af træ med linolie ?

CW

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-08-04 08:21

"TexasFlood" <stevie@--nospam--cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ånde efter behandling.
> (Jeg fandt en del info på http://www.wolfs.dk/)
>
> Hvad er jeres erfaringer med behandling af træ med linolie ?

Husk at linolie ikke forhindrer råd og svamp, du skal selv tilsætte et
antifungicid til olien.
Du kan bruge citiric, der groft sagt er olie udvundet af grapefrugtkerner.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Steen Graversen

Dato : 01-08-04 19:25

Min erfaring er at det er p.... dyrt at behandle med lindolie Ærgerligt
da det jo er et naturprodukt.

Fra : TexasFlood

Dato : 03-08-04 20:35

Den pris jeg fik var :

Et lag bakteriedræbene behandling
To lag grundingsolie (vådt i vådt)
To lag lindolie (indeholder fungicid)

For 60m2 koster det 3000.- inkl moms hos Veksø Linolie Station.

CW