Pindsvin æder mine tudser
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-07-04 21:46

Hej i sommernatten

Jeg har indrettet små vandhuller i haven som er til stor glæde for
forskellige insekter. Men jeg har oprindeligt lavet vandhullerne fordi
der er mange tudser i haven, men sandelig om det ikke også er til glæde
for pindsvinet, som åbenbart har fundet sig et spisekammer der kan byde
på "frølår".
http://www.sitecenter.dk/nielskjacobsen/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10016

M.v.h
Niels

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-04 22:08

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:410ab397$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> der er mange tudser i haven, men sandelig om det ikke også er til glæde
> for pindsvinet, som åbenbart har fundet sig et spisekammer der kan byde

Det må være et romersk pindsvin, det ligger ned og spiser
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : kvaerulant

Dato : 31-07-04 11:45

Niels Jacobsen wrote:

> [...]
>der er mange tudser i haven, men sandelig om det ikke også er til glæde
>for pindsvinet, som åbenbart har fundet sig et spisekammer der kan byde

Ligger det på ryggen og gnaver på maven af en tusse?

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 31-07-04 13:26

kvaerulant wrote:
> Ligger det på ryggen og gnaver på maven af en tusse?

Ne, forklaringen er at da jeg kommer med kameraet, ruller pindsvinet sig
sammen og tager tudsen med sig ind i sammenrulningen. Jeg ville have et
billede af tudsen, og måtte så lige have svinet om på siden. Pindsvinet
led ingen overlast.
Men for et par uger siden var et pindsvin (det samme?) ved at blive
lukket inde i mit drivhus, og det kunne nok være gået galt, for der
bliver ikke åbnet hver dag.
Jeg synes det er lidt ærgerligt at pindsvinet går på rov i mine tudser.

M.v.h
Niels

Fra : Margrete Johansen

Dato : 31-07-04 14:09

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message

> [...]
> bliver ikke åbnet hver dag.
> Jeg synes det er lidt ærgerligt at pindsvinet går på rov i mine tudser.

Kan du så glæde dig over at pindsvinet også spiser rigtig mange snegle?

Margrete

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 31-07-04 14:22

Margrete Johansen wrote:
> Kan du så glæde dig over at pindsvinet også spiser rigtig mange
> snegle?

Ja det kan jeg da, men har i år kun set 2 skovsnegle i haven, og har
egentligt aldrig set ret mange snegle, eller så har pindsvin og tudser
ædt dem.

M.v.h
Niels

Fra : v

Dato : 31-07-04 16:24

:

> Ja det kan jeg da, men har i år kun set 2 skovsnegle i haven, og har
> egentligt aldrig set ret mange snegle, eller så har pindsvin og tudser
> ædt dem.

Hvis du synes, at du har pindsvin i overskud, er vi aftagere, vi har nemlig
ingen, og har nys fået besøg, nok blivende, af den spanske snegl.

Ved godt at pindsvinet er fredet, men er det ikke velset der hvor det er,
vil det blive det her.

mvh
Vibeke

Fra : Calle.

Dato : 31-07-04 13:50

Niels Jacobsen wrote:
> Jeg synes det er lidt ærgerligt at pindsvinet går på rov i mine
> tudser.

Det er naturens gang, og den bør man ikke pille ved

--
Calle.