Sen starter.
Fra : Jasper Norman

Dato : 30-07-04 00:24

Hej.

Jeg er først nu, kommet i gang med køkkenhaven. Jeg har en smule salat der
er ok, men hvad kan jeg ellers så på dette sene tidspunkt? (så jeg når at få
noget ud af det i år) Det kunne være alle tiders med ærter, men det er vel
for sent?

Mvh

Jasper

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 30-07-04 05:31

On Fri, 30 Jul 2004 01:23:36 +0200, "Jasper Norman"
<Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote:

Hej Jasper.

> [...]
>noget ud af det i år) Det kunne være alle tiders med ærter, men det er vel

Jeg ved ikke med ærterne, men jeg ville nok selv prøve. Sommeren er
kommet sent og nogle af ærteplanterne her er stadig ikke særligt
store...

Men vil du have gulerødder til at gumle i, så kan det lade sig gøre.
Sidste år såede jeg gulerødder omkring dette tidspunkt. De blev ikke
voldsomt store, men var helt fine som en slags snacks.

Hvis du nu boede på Bornholm, så har jeg stadig lidt majsplanter
stående i potter i drivhuset, som heller ikke er nået videre. Måske
nogle i din omgangskreds har noget lignende...

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-07-04 06:30

Jasper Norman wrote:
> [...]
>
> Jasper
>
> --
> Husk at fjerne "FJERNES" i min e-mail adr.

Radisser, spinat, majroer - er mit bud.

mvh
Ole-J

Fra : Margrete Johansen

Dato : 30-07-04 10:12

"> Radisser, spinat, majroer - er mit bud.

> mvh
> Ole-J

Rødbeder - bønner og måske lidt sene kartofler?

Margrete

Fra : Jan Achmann

Dato : 03-08-04 09:30

Hej Jasper,
Det er godt nok ikke mange muligheder....men du kan nå at få et beskedent
udbytte af:

Spinat (Lad dem stå vinteren over, så kan du høste igen til foråret)
Grønkål
Ærter
Gulerødder

Radisser og ræddiker er glimrende efterårsafgrøder. Majroer tror jeg også
på.
En anden har foreslået Rødbeder - og det få du ihvertfald svært ved! Det
samme gælder bønner.
Smid også lidt kartofler - det kan godt nås.

Og så er det NU, at der sættes Hvidløg! (Til høst næste år)

Hvis du har et drivhus, kan du booste spiring og startvækst igang for
ærter og grønkål og plante dem ud om et par uger.

Jan