Kvaliteten af Harald Nyborg alu-stiger
Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-07-04 08:50

Er det noget bras?

Jeg har kig på

#3186 "UNIVERSALSTIGE 5 MTR." 599,-

hhv.

#3191 "UNIVERSALSTIGE 6.MTR" 699,-

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 30-07-04 08:25

Roberto Saldo wrote:

> Er det noget bras?
>
> Jeg har kig på
>
> #3186 "UNIVERSALSTIGE 5 MTR." 599,-
>
> hhv.
>
> #3191 "UNIVERSALSTIGE 6.MTR" 699,-

Jeg har købt en 3186 og vejer selv 110+ kg, den har da holdt to år uden
problemer - ok det siger måske heller ikke så meget.
Hvis det ikke er til prof. brug tror jeg den er fin.

Mvh

Jesper.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-07-04 08:28

Jesper Hansen wrote:

> Jeg har købt en 3186 og vejer selv 110+ kg, den har da holdt to år uden
> problemer - ok det siger måske heller ikke så meget.
> Hvis det ikke er til prof. brug tror jeg den er fin.

Det er bare til at male træværk og rense tagrender med :)

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Peter C.

Dato : 30-07-04 09:16

> Det er bare til at male træværk og rense tagrender med :)

Der kan jeg ellers anbefale hhv. pensel og tagrenderenser

Jeg plejer at låne naboens 8,1 meter "HN-model" hvis jeg har et ærinde højt
oppe.
Det er muligvis generelt for alustiger, men jeg synes den gynger meget (mest
når man er midtvejs.)
Det føles dog ikke ligefrem usikkert...bare lidt ekstra
opmærksomheds-krævende.

MVH Peter C:\

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-04 14:17

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(mest
> når man er midtvejs.)
> Det føles dog ikke ligefrem usikkert...bare lidt ekstra

Mon ikke den vare er en af de få der med sindsro kan købes hos HN, idet der
er skrappe krav til godkendelse af materialedim. til den slags. Ellers vil
jeg varmt anbefale at man generelt ikke køber ting der skal holde til ret
meget hos det 'hæderkronede' firma.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 30-07-04 20:23

> Ellers vil jeg varmt anbefale at man generelt ikke køber ting der skal
holde til ret
> meget hos det 'hæderkronede' firma.

Mon du egentlig mener det du skriver ??!?!

Fx. sælger HN:

4 fugepinde i bøgetræ
dewalt skruemaskiner
fuga stikkontakter
weber kuglegrill
osv osv

Jeg har svært ved at se, at fx dewalt bliver dårlige, bare fordi det bliver
købt hos HN.
Og jeg gad nok se den mand, der kan slide 4 fugepinde op
osv osv

Med venlig hilsen

Vilhelm Johansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-07-04 21:52

"Vilhelm Johansen" <evj@yahoo.dk> skrev >
> Jeg har svært ved at se, at fx dewalt bliver dårlige, bare fordi det
bliver
> købt hos HN.
> Og jeg gad nok se den mand, der kan slide 4 fugepinde op

Det er ikke ensbetydende med fejlfrie partier, bare fordi det er mærkevarer.
Jeg skal ikke generalisere, men købte f.eks. en Lysbro spade ud fra den
overbevisning. Nitterne sprang på stribe, og det viste sig at det var
messingnitter hos HN, men stålnitter andre steder. Kan du se hvor jeg vil
hen?

Nej man slider ikke fugepindene op, man brækker dem (temmelig sikkert), hvis
de er fra HN og har fejl. Men et kyndigt øje kan bringe en udenom de værste
skodvarer, og så er der jo endelig de 2 års garanti. Og lidt ros skal der
være hos HN, de bytter uden vrøvl. Sikkert med den begrundelse, at hvis de
skulle vrøvle hver gang der var en reklamation, skulle de køre med dobbelt
personale eller åbningstid.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-07-04 07:57

, og så er der jo endelig de 2 års garanti.

FORKERT du har ikke garanti, men reklamationsret- ret til at brokke dig. Om
forretningen tager dig alvorligt er op til dem, de kan sagtens finde
undskyldninger for at lade være ;).

Og lidt ros skal der
> være hos HN, de bytter uden vrøvl. Sikkert med den begrundelse, at hvis de
> skulle vrøvle

Jeps de lever af omsætning, så det skal være åbenlyst din egen fejl før de
ikke vil bytte. Og det er jo DEJLIGT, sådan burde det være alle steder, i
stedet for man skal igennem en masse ævl&kævl med en uvidende howskisnovski
salgsassistent :((.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-04 11:54

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev
> [...]
> ikke vil bytte. Og det er jo DEJLIGT, sådan burde det være alle steder, i
> stedet for man skal igennem en masse ævl&kævl med en uvidende

Problemet med HN er blot, at man skal hen og stå i kø to gange for at,
udover skuffelse, glæde over trods alt at have fået pengene igen, have
opnået: ingenting!

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 05:55

> Problemet med HN er blot, at man skal hen og stå i kø to gange for at,
> udover skuffelse, glæde over trods alt at have fået pengene igen, have
> opnået: ingenting!

Du har ikke noget tab, hverken økonomisk el. personligt, det har du da nå du
har stået og argumenteret med et fjols, som indirekte siger det er dig som
er fjolset, selv om du har gjort som der står i "brugsforvirringen" :((. Og
så meget kø er der heller ikke i H.N., hvis du ikke partout vil der hen når
ALLE andre skal, er der ofte slet ingen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-04 11:17

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
når
> ALLE andre skal, er der ofte slet ingen.

Nej, jeg skal ikke i kø, jeg er netop blevet så klog, at jeg aldrig mere
køber noget der kan gå i stykker, hos HN.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-04 11:29

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> overbevisning. Nitterne sprang på stribe, og det viste sig at det var
> messingnitter hos HN, men stålnitter andre steder. Kan du se hvor jeg vil

Tror ikke det er det der er ploblemet, snarere at HN sælger mange flere så
det var en ny model hos HN og en gammel (men tilsyneladende bedre) hos de
andre.

> [...]
> skulle vrøvle hver gang der var en reklamation, skulle de køre med dobbelt

2 års reklamationsret, IKKE garanti.

Jeg er nu helt sikker på at en DeWalt købt i HN er 100 % lige så god som en
købt i Silvan eller Magasin

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : N. Foldager

Dato : 02-08-04 10:10

Jesper Hansen:

>Jeg har købt en 3186 og vejer selv 110+ kg, den har da holdt to år uden
>problemer - ok det siger måske heller ikke så meget.
>Hvis det ikke er til prof. brug tror jeg den er fin.

Selvom det ikke er til prof. brug, kan man sagtens slå sig ihjel ved
at falde ned. Når man skal op i højder over et par meter, bør man
benytte en stige, som er godkendt af arbejdstilsynet.

Bl.a. bør der være en bom forneden, som forhindrer den i at synke ned
og vælte til siden, og som gør det muligt at banke pløkke ned bag den,
så den ikke kan glide bagud.

Venlig hilsen

Niels Foldager