HJÆLP Myre inde og ude )-:
Fra : Thomas

Dato : 27-07-04 11:09

ja jeg har fandme fået mange myre her på det sidste.
de er nu også begyndt at komme ind i huset og her snakker vi store mænger
myre ikke barer 30 - 40 stykker men mange myre.
har købt de dåser og pulver men de er jo ikke billige )-:
der er også mange i vores græsplæne og vores bed med roser lige op til vores
gavl.
hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

hilsen thomas

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 27-07-04 12:41

"Thomas" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vores
> gavl.
> hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

Jeg har haft rigtig god erfaring med knust kisel.
Jeg har haft myrer på min teresse - og en enkelt behandling i deres huller
har fået dem til at pakke sammen.

I min brugs hedder det ´myremiddel´ og koster ca. 80 kr. for 100 g.

Fra : Puk

Dato : 27-07-04 14:11

"Thomas" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse

Hej Thomas

> [...]
vores
> gavl.
> hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

Ude har vi prøvet med et råd vi fik her i gruppen. 2 liter vand, 10 gram gær
og 2 spsk sukker og så vander man ellers, hvor de er. Vi har ikke set myrer
siden (der er nok gået 2-2½ måned vil jeg skyde på).

Inde tror jeg ikke det er lige sagen, for det kommer nok til at svine og
lugte. Jeg har desværre ikke nogen gode råd. Men måske det hjælper inde,
hvis de bliver grundigt udraderet ude. Uden at kende til myrer psykologi,
så vil jeg tro, at de bor udenfor og så kommer ind derfra.

Mange hilsner
Puk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 17:36

Bland 3 spiseskefulde honning med 1 spiseskefuld vand og 1 teskefuld
borsyre. Hæld det i et bæger fra et fyrfadslys og stil bægeret hvor myrerne
kommer ind. Borsyren bliver båret til boet og myrerne dør!

hilsen John

Fra : B. Jensen

Dato : 27-07-04 21:44

Hej

Hvor kan man evt. købe borsyre, er det ikke et produkt udvundet af borax
som vistnok er ulovligt i DK.

Birger

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 07:08

Borsyre kan købes hos Matas

Fra : B. Jensen

Dato : 28-07-04 16:59

Hej John
Har idag været i Matas og de forhandler ikke Borsyre, og det står heller
ikke i deres database, så......
Er det flere år siden du har set det. Mange kemiske vædsker er fjernet af
deres produkt sortiment

Birger

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 21:40

Hej Birger

Sorry - jeg havde husket forkert. Det er borax (et salt af borsyre) jeg
bruger og det har jeg købt i Matas og på apoteket for ca. 1 år siden.
Altså 3 spiseskefulde honning, 1 spiseskefuld vand og 1 teskefuld borax. Alt
blandes godt og hældes i et tomt bæger til fyrfadslys. Stilles hvor myrerne
kommer ind.

Hilsen
John

Fra : Inge-Lise Baun

Dato : 28-07-04 09:55

Til indendørs brug kan jeg varmt anbefale kanel. Myrer kan ikke fordrage
lugten og det er jo totalt uskadeligt, hvis man har andre husdyr eller små
børn.
Mvh. Inge-Lise

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 28-07-04 12:24

Thomas wrote:
> [...]
> gavl.
> hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

For nu at samle op på svarene på dette ofte stillede spørgsmål:

Udendørs -> gær + sukker + vand, er meget effektivt.

Indendørs -> "Myremiddel" (formalet kisel) fra Lotus/Coop, er ligeledes
meget effektivt og tillige ugiftigt.

Jeg har prøvet sidstnævnte og kan stå inde for effekten.
Jeg kan se på det hele at min dåse med 100g kommer til at holde mange
år, på trods af antallet af myrer.

Og jo; vi har myrer indenfor eller rettere havde:
<http://www.suder.dk/Familien/Steen/Myrer>

--
Steen Suder

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 28-07-04 20:22

> [...]
vores
> gavl.
> hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

Jeg havde besøg af et par hundrede myrer forleden.
De fik en omgang "Myre Pudder" fra Matas - 2 timer efter var de væk og
pudderet kunne støvsuges op igen.
Jeg har ikke set dem siden.
Det må i øvrigt gerne benyttes inden døre
/Jens

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 29-07-04 17:03

Thomas wrote:
> ja jeg har fandme fået mange myre her på det sidste.
> hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

Ovre i dk.videnskab, er der en der fortæller at man i Holland, lægger
kobbermønter rundt om myrernes huller, det skulle virke. Her i DK må det
så være 25 og 50 ører der kan bruges.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-04 19:39

Niels Jacobsen skrev:

> Ovre i dk.videnskab, er der en der fortæller at man i Holland, lægger
> kobbermønter rundt om myrernes huller, det skulle virke. Her i DK må det
> så være 25 og 50 ører der kan bruges.

Det lyder vildt - det må jeg lige prøve. Har en del i min have og de er
satme aggressive over for mig. Skal kun lige stå tæt på et kort
øjeblik så bider de i min fod..

Men flytter de så ikke bare et andet sted hen? Allerhelst vil jeg jo
udrydde dem totalt - det er trods alt mig der betaler husleje ikke dem..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-07-04 19:47

Martin Johansen [6000] <visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> [...]
>
> Men flytter de så ikke bare et andet sted hen? Allerhelst vil jeg jo
> udrydde dem totalt - det er trods alt mig der betaler husleje ikke dem..

Næste gang du får løn, så få den udbetalt i 25 ører og læg dem rundt om
grunden

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-07-04 22:15

Ole Jensen skrev:

> Næste gang du får løn, så få den udbetalt i 25 ører og læg dem
> rundt om grunden

Den spotter naboen hurtigt og følger efter mig blot for at samle dem op
igen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-07-04 21:55

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:41091fb1$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ovre i dk.videnskab, er der en der fortæller at man i Holland, lægger
> kobbermønter rundt om myrernes huller, det skulle virke. Her i DK må det
> [...]

Dyrenes Beskyttelse forlanger at der kun bruges mønter med hul i midten.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Rasmus

Dato : 31-07-04 09:29

> [...]
vores
> gavl.
> hvad kan vi gøre for at slippe af med dem.

Køb myregift til udvanding, og gå en tur hele vejen omkring huset med
vandkanden. Det virkede da vi havde myre i køkkenet.