Flydende gulv i køkken
Fra : Michael Nordhild

Dato : 26-07-04 20:49

Hej gruppe

Vi skal have lagt nyt gulv i hvad der bliver vores nye køkken. Vi har tænkt
os at bruge et flydende gulv, men køkken elementerne må jo ikke stilles
ovenpå, da det ikke længere kan flyde. Vi vil gerne have sokkelskuffer, så
løsningen med at lægge gulvet op til soklen duer ikke (pga fejelisten).
Jeg tænkte om man kunne lægge almindelige spånplader under elementerne, så
en fugeliste, så gulvet kan arbejde, derefter det flydende gulv.

Spørgsmålet er så om fugen kan ligge en cm under inde under soklen, så den
ikke ses udefra?
Vil gulvet stadig kunne arbejde, hvis den yderste cm af soklen "hviler" på
gulvet?
Er der en anden smartere løsning, eller skal man bruge massivt gulv hele
vejen igennem?

På forhånd tak

Mvh

Michael

P.S. Husk at fjerne dette ved direkte svar

Fra : //zlgge

Dato : 27-07-04 17:45

"Michael Nordhild" <minFJERN@DETTEstaff.kvl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gulvet?
> Er der en anden smartere løsning, eller skal man bruge massivt gulv hele

Jeg ser to løsninger:
1) Sæt soklen på pladen og lav luft udenfor soklen. Monter så en fejeliste
på soklen stiftet på denne, men ikke i gulvet.

2) Skru og lim en ekstra sokkel indvendigt på den "rigtige" sokkel og lad
bordet hvile på pladen og lav luft under ydersoklen osv.

Mvh
//zigge

Fra : Michael Nordhild

Dato : 27-07-04 17:58

Hej Zigge

Den første løsning tror jeg ikke vil være pæn, med en fejeliste på den
gående sokkelskuffe.
Den anden løsning er jeg ikke 100% sikker på jeg forstår, men jeg har selv
tænkt på at lægge en spånplade under soklen, der er en mm tykkere end det
flydende gulv, så det kan arbejde ind under soklen. Var det nogenlunde det
du foreslog?
Løsningen med at lade soklen hvile, duer altså ikke?

Mvh

Michael

Fra : //zlgge

Dato : 28-07-04 21:39

> [...]
> du foreslog?
> Løsningen med at lade soklen hvile, duer altså ikke?

Jeg er bange for at vægten at køkkenskabene mm. vil give for meget pres på
kanterne af gulvbelægningen til at det kan arbejde.
Det jeg sigtede til var at lave sokkelen dobbelt så tyk vha. en plade limet
på indersiden af soklen. Soklen skal så hvile på en massiv plade uden skum
underlag og... skumunderlaget under gulvet vil være fleksibelt nok til at
gulvet kan glide inde under sokelkanten.

Mvh
//zigge

Fra : Michael

Dato : 29-07-04 07:28

Ok, så forstår jeg.
Jeg tror dog vi vælger et 20mm massivt gulv over det hele, også under
elementerne, det er det nemmeste/pæneste.