NEWBIE: linux 6.0
Fra : Michael Frederiksen

Dato : 07-05-01 20:51

Hej NG

jeg har har fremskaffet mig en redhat linux 6.0 (ja den er gammel men jeg
fandt den på en AOD cd og tænkte "det skal prøves")
det går fint med at installere de forskellige ting og sager men når jeg skal
til at indtaste ROOT password reagere mit tastatur ikke. jeg kan godt bruge
tabulator tasten men jeg kan ikke taste nogen kode ind... kan det være fordi
det er et trådløst tastatur jeg har (logitech cordless desktop)

--
Venligst Michael Frederiksen
som gerne vil kører linux

Fra : Peter Seidler

Dato : 07-05-01 21:12

Michael Frederiksen <chipmaster@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:L1DJ6.364$%65.23618@news.get2net.dk...
> [...]
fordi
> det er et trådløst tastatur jeg har (logitech cordless desktop)

Det er normalt, at cursoren af sikkerhedshensyn ikke flytter sig.
Prøv at indtaste kodeordet alligevel efterfulgt af return og se om
du ikke kommer ind.

--
Peter Seidler

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 14-05-01 19:02

"Peter Seidler" <p.seidler@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er normalt, at cursoren af sikkerhedshensyn ikke flytter sig.
> Prøv at indtaste kodeordet alligevel efterfulgt af return og se om
> du ikke kommer ind.

okay det vil jeg prøve - tak

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-05-01 21:21

Michael Frederiksen skrev:

> jeg har har fremskaffet mig en redhat linux 6.0 (ja den er gammel men
> jeg fandt den på en AOD cd og tænkte "det skal prøves")

Dum ide (ikke at prøve Linux, men at bruge en gammel version). Linux
udvikler sig utroligt hurtigt og er så billig, så hvorfor ikke bruge en
ny version? Jeg er sikker på, der nok skal være nogle her i gruppen,
der vil brænde dig en cd med en nyere version).

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 07-05-01 21:23

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-05-01 21:31

On Mon, 7 May 2001 22:21:26 +0200, Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
>ny version? Jeg er sikker på, der nok skal være nogle her i gruppen,
>der vil brænde dig en cd med en nyere version).

Og test viser at en RedHat 6.2 har en gennemsnits "levetid"(*) på ca. 8 timer
efter den er connected til Internet.

*) Før den er root'et

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Krogh

Dato : 08-05-01 07:34

In article <slrn9fe1ho.183n.jesper@freesbee.wheel.dk>, Jesper Skriver wrote:

> Og test viser at en RedHat 6.2 har en gennemsnits "levetid"(*) på ca. 8 timer
> efter den er connected til Internet.
>
> *) Før den er root'et

Betyder root'et == cracked?
Hvis ja, fortæller testen så noget om hvad årsagen til det er ?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 08-05-01 09:17

jesper@linuxpusher.dk (Jesper Krogh) writes:

> Betyder root'et == cracked?
> Hvis ja, fortæller testen så noget om hvad årsagen til det er ?

rpc.statd og/eller wu-ftpd som regel. Begge er

a) befængt med buffer overflow problemer (hvortil standard exploits findes)
b) overflødige for de fleste brugere
c) startet per default på RH6.2

--sagde manden der *troede* at rpc.statd var stoppet på sin
hjemmemaskine og blev cracket via dialup-forbindelsen...

Med *alle* sikkerhedsupdates installeret er 6.2 øjensynlig noget
vanskeligere at knække.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 08-05-01 19:10

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Og test viser at en RedHat 6.2 har en gennemsnits "levetid"(*) på ca. 8
timer
> efter den er connected til Internet.
>
> *) Før den er root'et

Det kunne være sjovt at læse denne forhåbentligt uddybende test

Har du et link?

// Steffen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-05-01 09:03

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-05-01 14:18

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 08-05-01 15:36

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

> Jep, men kun, hvis de er installeret... Og i en standardinstallation
> bliver wu-ftpd og nfs-utils ikke installeret.

Hmm. Er du sikker? Jeg installerede 6.2 på en laptop fornylig og jeg
mener at jeg ret explicit prøvede at undgå rpc.statd, men ikke desto
mindre spiller den lystigt når maskinen booter (den kommer ikke
direkte på nettet så det er ikke til skade, men heller ikke just til
gavn). Jeg er rimelig sikker på at den ikke skal nævnes eksplicit hvis
man installerer fx. en Gnome workstation, men man bliver jo lidt
hjernedød når man sidder og vælger til og fra og når man så senere
skal huske om der var et kryds i forvejen eller man selv satte det...

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-05-01 16:24

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-05-01 21:43

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 14-05-01 19:04

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny version? Jeg er sikker på, der nok skal være nogle her i gruppen,
> der vil brænde dig en cd med en nyere version).

jeg prøver lige den gamle først, hvis det så er noget jeg synes det er noget
jeg skal til at se mere på så skaffer jeg selvfølgelig en nyere version.
Men da jeg er skoleelev er det småt med knaster en imellem, så jeg vil lige
se om det er noget før jeg kaster med penge

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 14-05-01 21:10

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lige
> se om det er noget før jeg kaster med penge
Du kan få de to nødvendige CD'ere for i alt 50,- kr. på
http://www.linuxpusher.dk ...

Mvh. Jonas

Fra : Frans Jensen

Dato : 14-05-01 22:16

så dyrt er det altså heller ikke,
50kr. for Redhat 7.1(2 cd'er)
eller Mandrake 8.0(2 cd'er)

http://www.linuxpusher.dk/priser.php

--
Folk der ikke synes om at bruge Linux kan bare lade være
-

Fra : PALLE FREDERIKSEN

Dato : 18-05-01 17:23

"Frans Jensen" <NOSPAM@jensen.subnet.dk> skrev i en meddelelse