Min Clematis er for lang
Fra : Ole Jensen

Dato : 21-07-04 19:00

Hej

Jeg har et problem med en clematis som bliver for lang.

Jeg har lagt et billede i dk.binaer under navnet Clematis.

Jeg har den til at vokse op ad en væg på et espalier, men den bliver
meget lang, og når den når toppen så begynder den at hænge nedad. Den
hænger lige så langt som den er vokset op. Når den så hænger langt ned,
så begynder toppen at bøje opad igen.

Er der noget at gøre, eller skal den flyttes til et andet sted hvor den
kan få lov at vokse som den lyster?

Jeg skar den ret langt tilbage sidste forår, og lidt igen dette forår.
De har ikke blomstret i år, og det ser heller ud til at den gør det.

mvh
Ole-J

Fra : Gunnar

Dato : 22-07-04 08:08

> [...]
>
> Jeg skar den ret langt tilbage sidste forår, og lidt igen dette forår.
> De har ikke blomstret i år, og det ser heller ud til at den gør det.
Klip den helt i bund tidlig forår.
Gunnar

Fra : Ole Jensen

Dato : 22-07-04 16:57

Gunnar <g.grooss@oncable.dk> wrote:

> Hej
> Klip den helt i bund tidlig forår.
> Gunnar

Det var det jeg gjorde sidste forår, og da gjorde den det samme. Jeg
klippede helt ned til 30-40 cm, og den skød op som bare pokker. Den blev
vel ca. en meter længere end espalieret var højt. Den blomstrede ikke, i
hvert fald kun en håndfuld blomster. I år klippede jeg den så godt en
meter tilbage, med det resultat som du ser.

- -
mvh
Ole-J

Fra : Delametri

Dato : 22-07-04 16:57

klip den nu så blomster den igen i år - har selv prøvet !!