Myretue i græsplæne
Fra : Kathrine

Dato : 21-07-04 14:32

Jeg har fået mig en underjordisk(?) myreture i min græsplæne.
Eller der er ca. 1000000000 myrer et bestemt sted på græsplæenen og der
er 100 små huller de løber ud og ind af.
Går man rundt i området render myrerne op ad ens ben og tæer og _tisser_
så det svier. Det er jo lidt noget øv, men er det noget at hidse sig op
over og evt. fjerne? Og hvordan fjerner man sådan en omgang? Udvanding
med myremiddel?
--
Kathrine

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-07-04 17:56

"Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så det svier. Det er jo lidt noget øv, men er det noget at hidse sig op
> over og evt. fjerne? Og hvordan fjerner man sådan en omgang? Udvanding

Vand (utallige gange) i rigelige mængder vil sætte en stopper for dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kathrine

Dato : 21-07-04 20:55

"Preben Riis Sørensen" skrev:
> "Kathrine" <katras@fjerndette.ofir.dk> skrev i en meddelelse
Udvanding

> Vand (utallige gange) i rigelige mængder vil sætte en stopper for dem.

Hmmm, er det ikke det naturen selv gør i øjeblikket og hele tiden?
Men det er måske ikke nok, selvom jeg synes det!?
Prøver med slangen i morgen!
--
Kathrine

Fra : Rasmussen

Dato : 21-07-04 22:56

> der
> _tisser_
> op
> Udvanding

> Hmmm, er det ikke det naturen selv gør i øjeblikket og hele tiden?
> Men det er måske ikke nok, selvom jeg synes det!?
> Prøver med slangen i morgen!
> --
> Kathrine
>
> eller prøv med 1l kogtvand blandet med 3-4 tsk sukker og 1 pk gær. hæld
det så ud hvor den største aktivitet er og vendt et par timer så kan du se
virkningerne og efter et par døgn skulle boet gerne være lagt øde hend.

har ikke set en myre på teressen siden behandlingen for to år siden

MVH
Per R

Fra : Heidi

Dato : 22-07-04 08:27

Rasmussen wrote:

> [...]
> øde hend.
>
> har ikke set en myre på teressen siden behandlingen for to år siden

Jeg går ud fra gæren virker ved at hæve op inden i myrerne, men
ødelægges den virkning ikke ved at vandet er kogende?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Gitte

Dato : 22-07-04 22:04

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Jeg går ud fra gæren virker ved at hæve op inden i myrerne, men
> ødelægges den virkning ikke ved at vandet er kogende?

Har hørt at man også kan hælde husholdningssprit ud over området
og så afslutte med at stryge en tændstik.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 22-07-04 22:42

"Gitte" <det.rager@ikke.dig> skrev i en meddelelse
> Har hørt at man også kan hælde husholdningssprit ud over området
> og så afslutte med at stryge en tændstik.

Afhængig af arealets omfang og tilstanden af græsplænen, så kræver det nok
lidt omtanke...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Jens Egon Nyborg

Dato : 24-07-04 23:11

Gitte wrote:
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Har hørt at man også kan hælde husholdningssprit ud over området
> og så afslutte med at stryge en tændstik.

Så hellere hegne og sætte 3 eller flere høner ind.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 24-07-04 08:26

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Rasmussen wrote:

> Jeg går ud fra gæren virker ved at hæve op inden i myrerne, men
> ødelægges den virkning ikke ved at vandet er kogende?

Hej Heidi,
Jeg er sikker på, at Per mente: "afkølet kogt vand" )

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS! Fjern dyret fra min Emailadresse
ved direkte henvendelse

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-07-04 09:16

On Wed, 21 Jul 2004 23:55:43 +0200, "Rasmussen" <fuck@you.com> wrote:
klip
> [...]
>virkningerne og efter et par døgn skulle boet gerne være lagt øde hend.
>
>har ikke set en myre på teressen siden behandlingen for to år siden

Det kan jeg ikke få til at stemme.
Jeg har givet dem en ordentlig dosis 3 gange med 2 dages mellemrum.
Det ser ud som om de forsvinder, men næste dag er de der igen,
i mindre antal, men de er der, på en 4 m2 fliseterrasse.
mvh Ebbe

NB. Med gærvenligt lunkent vand.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-07-04 23:56

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det ser ud som om de forsvinder, men næste dag er de der igen,
> i mindre antal, men de er der, på en 4 m2 fliseterrasse.

Jeg har prøvet mange ting, men benzin er det hidtil bedst virkende. Bruges
nok kun på flisearealer. Det er ikke meningen at der skal sættes ild til
benzinen, bare lige for at sætte det på plads....Og det er heller ikke i
spande ud over det hele, bare en lille snaps dryppet ned i hullet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan

Dato : 25-07-04 00:25

> [...]
> benzinen, bare lige for at sætte det på plads....Og det er heller ikke i
> spande ud over det hele, bare en lille snaps dryppet ned i hullet.

Hej det kan jeg kende fra da jeg var knægt og slog min faders plæne.
Han blev sur over de gule pletter. Men det var fint til at fjerne
mælkebøtter med.
Så du har nok ret med fliserne
Jeg kan også huske hvordan klipperen lød da den fandt en Cykkelkæde jeg
havde glemt på plænen.
Men det er en helt anden historie.

Mvh Allan