Skal ha' lavet en kant, så jeg kan holde v~
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 18-07-04 19:49

Hej NG.

Jeg har en brugser i hjørnet, hvor der kun er et badeforhæng for. Afløbet
sidder desværre under vasken, og faldet på gulvet er ikke som det skal være.
Der var lavet en kant mellem brugser og toilettet, men de havde brug
almindelig cilikone i kanten, og det var blevet utæt. Da jeg ville fjerne
den gamle cilikone, opdagede jeg at det hele var løst. Kanten var lavet af
mursten, med klinker uden på.Den er ved at smuldre væk, så den kan ikke
genbruges. Hvordan/hvad kan jeg bruge til at lave sådan en kant med? Der er
klinker på gulvet.

Mvh. Søren.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-07-04 09:07

"Søren ô¿ô" <g15282NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mursten, med klinker uden på.Den er ved at smuldre væk, så den kan ikke
> genbruges. Hvordan/hvad kan jeg bruge til at lave sådan en kant med? Der

Bor du i etageejendom? I givet fald vil jeg - belært af egne sure erfaringer
med et utæt badeværelse - anbefale dig at få det udført rigtigt. Men også
hvis huset er dit eget og du ikke har underboere, bør du sikre dig, at der
lukkes rigtigt til.

I mit tilfælde blev utætheden opdaget hurtigt, udbedret hurtigt. Men det
kunne nemt have haft omsiggribende og dyre konsekvenser. Og et tilfælde som
det du beskriver, er næppe dækket af forsikringen.

I mit tilfælde var der en revne i vinylet i brusenichen.
Forsikringen kaldte det "dårlig vedligeholdelse" men kunne ikke forklare,
hvordan jeg skulle have vedligeholdt det for at undgå skaden.

Mvh. Lisbeth