Re:Linolie og terpentinblanding??
Fra : Inger

Dato : 18-07-04 18:32

Inger wrote 16-07-2004:
>Jeg har købt nogle ubehandlede stole af kastanietræ til indendørsbrug fra
Frankrig. De skal have en blanding af linolie og terpentin. Men jeg kender
ikke blandingsforholdet. Forslag ønskes - og desuden, er der der bedre ideer
til behandling af stolene?<

Først tak for de gode råd. Jeg ringede også til en bekendt, der både er
maler og snedker. Ham anbefalede Junckers "Klar Rustikolie (indeholder
linolie)" til 109,- kr. Jeg har givet mine stole det, i stedet for linolie
og terpentin, fordi det tører på ca. et døgn. Resultat er blevet ganske
pænt. Jeg håber ikke det afgiver farlige stoffer, når stolene kommer
indendørs.
Med venlig hilsen
Inger

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-07-04 18:42

"Inger" wrote

> [...]
ganske
> pænt. Jeg håber ikke det afgiver farlige stoffer, når stolene kommer

Det er jo til indendørsbrug?
Sikkerhedsblad her
http://www.carlf.dk/Katalog/sikkerhed/637700m1.pdf

- Peter

Fra : Inger

Dato : 18-07-04 22:30

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
s.
> Det er jo til indendørsbrug?
> - Peter

Ja, stolene skal stå i min vinterhave.
mvh. Inger

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-07-04 00:22

"Inger" <nospam@privat.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og terpentin, fordi det tører på ca. et døgn. Resultat er blevet ganske
> pænt. Jeg håber ikke det afgiver farlige stoffer, når stolene kommer

Klar rustik olie består primært af: Linolie(fernis), terpentin,
antifungicider og sikkativer. Altsammen noget man nemt kan blande selv til
under 20 kr./L.
Men det vigtigste er vel at dine stole er blevet flotte og beskyttet
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®