træhus..
Fra : marlene

Dato : 18-07-04 10:17

hej,
er der nogen her der har erfaring med div. træhuse/bjælkehytter.?
jeg skal finde et på ca. 30 m2. som skal bruges til lager / udhus, så det er
bedst at det er lidt isoleret.
hvor finder jeg et fornuftig hus?
hvad skal jeg være opmærksom på?

Lykke Andersen

Fra : marlene

Dato : 18-07-04 10:20

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-07-04 10:23

> glemte at skrive at det gerne må være selvbyg/ samlesæt.

træhuse i samlesæt står foran alle byggemarkeder. Metro har også en del.

Ekstra isolering kan man vel selv klare?
Hvad skal du opbevare i det, der kræver, at huset er isoleret?

Mvh. Lisbeth

Fra : marlene

Dato : 18-07-04 10:38

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:40fa4261$1$12577$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]

> Mvh. Lisbeth
>

> har startet et lille malerfirma, og maling kan ikke tåle frost.
har set på nogle eks. i byggemarkederne,
nogle er ret dyre og andre en tynd kvalitet.
håbede der var nogle her med viden om, hvor pris og kvalitet måske mødtes
på midten.
har lige fået oplyst at vandret liggende træ kunne give problemer ved
krympning.
men jeg er ikke stødt på nogle lodret bygget huse.
vores gæstehus er bygget på den måde, men kender ikke produkcenten, da
det er en halvgammel hytte efterhånden.

Fra : Gunnar

Dato : 18-07-04 16:20

Husk lige at isolering ikke er frost sikker i sig selv, der skal varme på.
Gunnar

Fra : marlene

Dato : 18-07-04 17:17

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Husk lige at isolering ikke er frost sikker i sig selv, der skal varme på.
> Gunnar

selvom jeg er maler, så kunne jeg ikke finde på at sætte varme på, i et
uisoleret rum.
sikke herlig vinter havens fugle kunne se frem til )

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-07-04 00:41

"marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse

> "marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse
> er

www.jna.dk sælger bjælkehytter. Om de er for dyre må du selv afgøre
Træ isolerer faktisk bedre end mange tror(jo tykkere jo bedre), og en lille
"solvarmer" vil nok kunne holde det frostfrit det meste af vinteren
http://www.clevertec.dk/default.asp?action=Details&Item=72
Til de overskyede dage kan man bruge en lille el radiator.
Det er nok gennem taget der er det største varmetab, men det er jo heldigvis
nemt at isolere.
Mine forældre har købt en lille gæstehytte til deres sommerhus. Den har
vandrette bjælker og det har ikke givet problemer.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : marlene

Dato : 19-07-04 15:39

tusind tak.
en hjemmeside vi endnu ikke har været inde på.
solvarmeren må nok overvejes.