V/S, gamle Munkesten
Fra : Lars

Dato : 17-07-04 21:42

Hej med jer.

Vi har en gammel bygning fra 1850, som snart skal væltes.
Bygningen er muret i gamle munkesten.
Jeg har tidligere hørt, at andre er interesseret i disse gamle sten.
Er der nogle her, som ved hvad de evt. er værd ?? / hvad man skal forlange
for dem ?? (selvfølgelig afhængig af udseende og placering)
Er der nogle som har nogle erfaringer med salg af disse sten, og evt. vil
bidrage med noget er det også meget velkommen.

Det drejer sig om en bygning på ca. 80m2, i nærheden af Holstebro.

MVH

Lars

Fra : Helstrup

Dato : 17-07-04 21:55

Hej, en tanke slog mig lige, nu er bygningen vel ikke fredet?

Fra : kvaerulant

Dato : 18-07-04 10:11

Lars wrote:

> [...]
>bidrage med noget er det også meget velkommen.
>
>Det drejer sig om en bygning på ca. 80m2, i nærheden af Holstebro.

Hvis den er bygget af munke sten så er den fra før 1550 og
det er en høj aller for en ikke kirkelig bygning.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 10:24

Den Sun, 18 Jul 2004 11:10:40 +0200, kvaerulant
<dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev:

>Hvis den er bygget af munke sten så er den fra før 1550 og
>det er en høj aller for en ikke kirkelig bygning.

Den kan da være opført i brugte munkesten i 1850.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Dogs and mothers will love you no matter what.

Fra : Lars

Dato : 18-07-04 17:56

Hej igen

Lige et par kommentarer til jeres velkomne indlæg!!

Nej bygningen er ikke fredet.

Bygningen er fra 1850, om den er opført i brugte munkesten, ved jeg ikke,
men der er da mange huse fra den tid, der er opført i den type sten.
Jeg har ikke meget forstand på mursten, men har fået af vide af venner &
bekendte (deriblandt nogle murere), at det er munkesten, og det lokale
nedbrydningsfirma er også interesseret, så jeg tror det er noget specielt.

MVH
Lars

Fra : Ole L.

Dato : 18-07-04 20:22

Kontakt dog den gamle by i Århus, Hjerl hede eller lignende. Det er dog
bedre end at de bliver ødelagt. Lad os værne lidt om vores fælles fortid.

Fra : Lars

Dato : 19-07-04 06:37

"Ole L." <ole_lyckegaard_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kontakt dog den gamle by i Århus, Hjerl hede eller lignende. Det er dog
> bedre end at de bliver ødelagt. Lad os værne lidt om vores fælles fortid.

Så gamle og bevaringsværdige tror jeg nu heller ikke de er.
Der er faktisk en del huse, der er muret i denne type sten, og da de ikke
kan købes nye længere, har jeg bare hørt, at folk men denne type huse, kunne
være interesseret i at købe murstenene, da det er deres eneste mulighed for
at få en evt. ombygning/tilbygning til at ligne den gamle del af huset.

MVH
Lars