Kan man reparere et badekar's porcelænbekl~
Fra : Simon - [8230]

Dato : 17-07-04 18:57

Jeg har et ældre hus, hvor badeværelset har et badekar. Bunden i dette er
dog blevet ru, og grim i årenes løb, og det ville jeg egentligt gerne rette
op på. Men kan man det? eller skal man ud og investere i et nyt?

Mvh

Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-04 20:36

Simon - [8230] skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Man kan få emalje i små tuber til at reparere småskader med - men hvis
det er så meget, som du beskriver ville jeg nok købe et nyt ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 17-07-04 21:46

On Sat, 17 Jul 2004 21:35:41 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

>Man kan få emalje i små tuber til at reparere småskader med - men hvis
>det er så meget, som du beskriver ville jeg nok købe et nyt ?

Man kan også få hele karret re-emaljeret, men det er en bekostelig
affære - noget dyrere end en ny plasticindsats (kan bruges, hvis
karret ikke er fritstående), men billigere end et nyt emaljeret kar.

KS

Fra : Simon - [8230]

Dato : 18-07-04 08:35

> Man kan også få hele karret re-emaljeret, men det er en bekostelig
> affære - noget dyrere end en ny plasticindsats (kan bruges, hvis
> karret ikke er fritstående), men billigere end et nyt emaljeret kar.

Karret er ind muret så det kan jo vise sig at blive en dyr affære at skifte
det totalt. Men karret skal måske ud under alle omstændigheder hvis det skal
re-emaljeres?

Plasticindsatsen er det en kåbe der dækker hele karret?

Simon

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 18-07-04 14:28

On Sun, 18 Jul 2004 09:35:06 +0200, "Simon - [8230]"
<ehandel@FJERNDETMEDSTORTtele2adsl.dk> wrote:

>Karret er ind muret så det kan jo vise sig at blive en dyr affære at skifte
>det totalt. Men karret skal måske ud under alle omstændigheder hvis det skal
>re-emaljeres?

En re-emaljering kan udføres på stedet uden at fjerne badekar, fliser
installation osv. Det koster 5.000-6.000 kroner.

>Plasticindsatsen er det en kåbe der dækker hele karret?

Nej, det erstatter det eksisterende kar. De er af gennemfarvet
slagfast plast, så man aldrig får problemet med ridser igen (ridserne
i dit kar er formentlig kommet fra alt for hårdhændet kalkfjerning)

Jeg har dog lige tjekket diverse online VVS-forretninger, og
overraskende (for mig!) lader det til, at man kan få særdeles billige
emaljerede badekar til indbygning til et pænt stykke under 2.000
kroner, bl.a. fra Gustavberg. Værd at undersøge.

KS.

Fra : Simon - [8230]

Dato : 18-07-04 17:43

> En re-emaljering kan udføres på stedet uden at fjerne badekar, fliser
> installation osv. Det koster 5.000-6.000 kroner.

Ja, det er jo også penge...

> [...]
> emaljerede badekar til indbygning til et pænt stykke under 2.000
> kroner, bl.a. fra Gustavberg. Værd at undersøge.

Jep, har selv set det samme, og derfor kan det ikke betale sig at reparere
et udtjent kar..

Men tak for hjælpen

Simon