Akelejefrø søges
Fra : Githe Gry Jørgensen

Dato : 16-07-04 18:49

Hej.

Jeg søger akelejefrø af de gammeldags langsporede akelejer.
Jeg kan ikke finde dem i handlen.
Har du nogen du kan undvære?

Venlig hilsen

Githe Gry
githegry@get2net.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-07-04 21:17

> Jeg søger akelejefrø af de gammeldags langsporede akelejer.
> Jeg kan ikke finde dem i handlen.
> Har du nogen du kan undvære?

Hvordan ser man om de er langsporede? Ja, dumt spøgsmål, men jeg har
akelejer, og aner ikke om de er gamle eller ej (de er bare kønne).

Mvh Maria

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 16-07-04 21:31

On Fri, 16 Jul 2004 22:16:55 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Hvordan ser man om de er langsporede? Ja, dumt spøgsmål, men jeg har
>akelejer, og aner ikke om de er gamle eller ej (de er bare kønne).

Samme spørgsmål herfra. Og mine står temmelig meget i frø nu
(fortrinsvis blå/lilla akelajer). Du må godt få frø af mig, hvis det
er de rette.

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Githe Gry Jørgensen

Dato : 17-07-04 09:54

Hej.

det jeg mener med de langsporede er at de har lange sporer bag ved selve
blomsterhovedet ( ca et par cm)

Githe Gry
githegry@get2net.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 18-07-04 08:13

On Sat, 17 Jul 2004 10:53:31 +0200, "Githe Gry Jørgensen"
<githe.gry@get2net.dk> wrote:

Hej Githe.

>det jeg mener med de langsporede er at de har lange sporer bag ved selve
>blomsterhovedet ( ca et par cm)

Jeg har knoklet rundt i haven for at finde et enkelt eksemplar, som
stadig var i blomst for at tjekke sporerne. Desværre uden held.

Akelajerne stod her, da vi købte ejendommen for 8 år siden - og ejerne
var et ældre ægtepar. Men om de er langsporede eller ej, ved jeg så
ikke.

Hvis du alligevel har lyst til at gøre forsøget med mine frø, så send
din adresse i en mail til mig. Så samler jeg lidt frø til dig.

Med venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm