VVS problem
Fra : Kim Pedersen

Dato : 13-07-04 22:12

Hej

Jeg har købt et gamle hus, som jeg går og renovere lidt på. Jeg har bla lagt
varmeslanger i gulvet på badeværeselset, men der løber desværre ikke vand
igennem dem (kun når der er godt sus i en anden radiator eller i
varmeveksleren i varmvandsbeholderen).

Jeg regnede selvfølgeligt med at der var luft et sted men har lukket ud i
alle top punkter. Er der et klog hoved der har en idé til hvad der er galt?

Resten af installation er ikke udskiftet endnu, men er meget gamle og uden
termostatsventiler. Der sidder iøvrig en gamle rusten
trykdifferensregulator, er der en der ved hvad sådan en fyr gør?

En del af den eksisterende installation er renoveret men er lavet i
galvaliseret vandrør, sker der noget ved det?
Jeg regner med at få en vvs installatør ud og godkende det når jeg er
færdig.....vil han kunne godkende disse rør?

mvh Kim

Fra : Calle.

Dato : 13-07-04 22:18

Kim Pedersen wrote:
> [...]
>
> Jeg regnede selvfølgeligt med at der var luft et sted men har lukket
> ud i alle top punkter. Er der et klog hoved der har en idé til hvad

forkert tilsluttet.
--
Calle.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-07-04 22:33

On Tue, 13 Jul 2004 23:17:51 +0200, "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote:

>forkert tilsluttet.

Sikker? det er ikke forde der skal luftes ud i systemet?? varme
fortrænger jo kulde..

Så selom det kun er tilsluttes på et 1vejs system.. burde det virke..

Dvs..

-------------------------------------------------------------- varme->
      |   |
      |   |
      |______| varmerør

Fra : Kim Pedersen

Dato : 13-07-04 22:40

Den er ikke koblet i serie med en del af det eksisterende system...som man
godt kunne forestille sig. Hvis det var det du mente

mvh Kim

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 13-07-04 23:23

Kim Pedersen wrote:
> Den er ikke koblet i serie med en del af det eksisterende system...som man
> godt kunne forestille sig. Hvis det var det du mente
>
> mvh Kim
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

Der er temmelig sikkert tale om luft i gulvets varmeslanger. Vi har selv
haft en masse bøvl med dette. Du kan ikke gå ud fra, at luften
forsvinder som følge af, at du lukker ud i toppunkterne. Ikke engang
systemets cirkulationspumpe kan med sikkerhed skubbe luften ud af
slangen. Luften skal presses aktivt ud ved at du afmonterer gulvvarmens
ene tilslutning, evt. samtidig med at du påfylder vand - hvis du bor i
et etplanshus.
Når vandet har strømmet kraftigt ud et stykke tid, er luften sikkert
kommet ud med det udstrømmende vand. Så påfylder du atter vand og lufter
ud i toppunkterne.
V.h. Aksel

Fra : Gunnar

Dato : 14-07-04 11:06

> [...]
> Når vandet har strømmet kraftigt ud et stykke tid, er luften sikkert
> kommet ud med det udstrømmende vand. Så påfylder du atter vand og lufter
Hej
Jeg har set en VVS mand der havde monteret korrekt men ikke kunne få det til
at virke, det er næsten altid på grund af luft, han gjorde følgende-- satte
direkte vandtryk på til det var blæst godt i gennem og problemet var løst.
Der er ofte gulvvarme der giver problemer fordi der ikke er noget direkte
højdepunkt.
Gunnar

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-07-04 17:05

> Jeg regnede selvfølgeligt med at der var luft et sted men har lukket ud i
> alle top punkter. Er der et klog hoved der har en idé til hvad der er
galt?

Du har luft i cirkulationspumpen - den skal luftes ud over nogle gange, og
få det gjort ret hurtigt, da den ellers brænder sammen. Det var i hvert fald
den fejl, der var på vores anlæg på trods af vandspuling, overtryk og
jeg-skal-gi-dig.

Mvh Maria

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 17-07-04 22:05

"Kim Pedersen" <svejgaar@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg regnede selvfølgeligt med at der var luft et sted men har lukket ud i
> alle top punkter. Er der et klog hoved der har en idé til hvad der er

Sidder der en pumpe på dit system, eller er det lige så gammelt som det
selvcirkulerende jeg er igang med at udskifte totalt ?

Hvis det er et selvcirkulerende gætter jeg på, at gulvvarme aldrig kommer
til at virke, medmindre man monterer en pumpe, eller har nogle solide
sætningsskader

Mvh. Mikael Kristiansen