Lakering eller sæbebehandling?
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-04 19:30

Hej.

Jeg står og skal have afhøvlet gulve i en lejlighed jeg har købt. Jeg har
tænkt mig at få et firma til det, fremfor selv at leje en maskine til det.
Dog er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge af behandling, og hvad det må
koste at få det gjort. Jeg regner med enten at få gulvet lakeret eller
sæbe-behandlet - jeg har før haft lakerede gulve, med lidt blandede
oplevelser. De er pæne, og lette at rengøre, men til gengæld kommer der let
ridser i dem. Er der nogen der lige kort kan ridse fordelene og ulemperne op
ved de to forskellige behandlinger?

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget sådan noget typisk
koster (før jeg ringer rundt for at indhente tilbud på det). Jeg har hørt en
ca. pris på 100 kr. pr. m2 - er det rimeligt, eller kan det gøres billigere
samtidigt med at kvaliteten er i orden? Det er en stuelejlighed på ca. 60
m2.

På forhånd tak.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Helle Skoett

Dato : 14-07-04 00:31

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
regner med enten at få gulvet lakeret eller
> sæbe-behandlet - jeg har før haft lakerede gulve, med lidt blandede

Hej Jeppe.
Altså - du gør det jo svært, når man skal vælge mellem sæbe og lak - især
når jeg personligt ville vælge olie...
Jeg har en veninde, der brokker sig over, at hun skal vaske alt sit
sæbebehandlede gulv på én gang, for at det ikke bliver skjoldet. Og jeg har
nogle venner, der synes, at hundeklør og hårde hæle sætter grimme ar og
kanter i lakken. Selv har jeg ejet 90 dejlige kvadratmeter oliebehandlet
gulv, der kunne holde til det meste - og gik det hakker, kunne de enten
fugtes/varmes op eller betragtes som rustikke påmindere om sjove episoder.
Nemt at vedligeholde, nemt at gøre rent. Og det er så pænt, også selvom det
bliver brugt.
(Nu bor jeg et sted med skifer - og vinder vi i lotto skal det ændres til
oliebehandlede trægulve... hm, vi ændrer det nok, selvom vi ikke vinder!)

--
vh helle s

Fra : sd

Dato : 14-07-04 09:34

Du kan også lakere med Junckers Ultra mat lak,. Det er en MEGET hård lak der
ikke skinner, således at de ligner olie.
SD