persille
Fra : Erik Krog

Dato : 12-07-04 14:33

Min persille bliver pludselig gul !!!!!!
Hvad fejler den ???

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 12-07-04 16:17

Erik Krog wrote:
> Min persille bliver pludselig gul !!!!!!
> Hvad fejler den ???

Hvad mon omnologen siger om dette?
Mvh. Aksel

Fra : Helstrup

Dato : 12-07-04 17:14

den er ved at visne, enten for meget vand eller for lidt

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-07-04 18:53

"Helstrup" <Privat8900@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> den er ved at visne, enten for meget vand eller for lidt

Den har såmænd åårm. Vestjydsk for Gulerodsfluens larver.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ann

Dato : 16-07-04 21:06

> Den har såmænd åårm. Vestjydsk for Gulerodsfluens larver.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Hvis det er åårrm der gør persillen gul, hvad gør man så ved det? Kan det
stadig reddes på denne årstid?

Ann

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-07-04 21:07

"Ann" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er åårrm der gør persillen gul, hvad gør man så ved det? Kan det
> stadig reddes på denne årstid?
>
> Ann

Mine erfaringer fra gulerødder især, siger mig at løbet er kørt. De gulner
fordi hele pæleroden er kappet/rådden. Måske persille lettere kan holde liv
og komme over det, men det vil kræve gentagne sprøjtninger.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ann

Dato : 18-07-04 20:44

> [...]
liv
> og komme over det, men det vil kræve gentagne sprøjtninger.

Tak for hjælpen.

Ann