Strøm/kloak i jord
Fra : Jens Juul

Dato : 10-07-04 11:43

Hej

Jeg er ved at grave ud til tag/nedløb faskine og er stødt på et kabel i
jorden.............. satans også. Tegningerne på mit hus viser ikke noget,
el-selskabet vidste heller ikke noget (jeg spurgte før jeg gik igang). Det
viser sig nu ved at følge kablet at det er strøm til nabogrunden der
krydser et hjørne af min grund.
Nå - men jeg er jo svært ked af at skulle grave forfra og tænkte på om det
er lovligt at lægge mine kloakrør samme sted som el-kablerne ??.

Håber nogen kan hjælpe med svar.

Mvh Jens

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-07-04 13:46

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nå - men jeg er jo svært ked af at skulle grave forfra og tænkte på om det
> er lovligt at lægge mine kloakrør samme sted som el-kablerne ??.

Du kunne også ringe til el selskabet og bede dem om at flytte det kabel. Det
har vel ikke noget at gøre på din grund når det ikke er dit kabel....
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-04 14:52

On Sat, 10 Jul 2004 12:42:35 +0200, "Jens Juul"
<jens_juul@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>Nå - men jeg er jo svært ked af at skulle grave forfra og tænkte på om det
>er lovligt at lægge mine kloakrør samme sted som el-kablerne ??.

stærkstrømsbekendtgørelsen siger ikke noget om, at kabler må ligge i
nærheden af andre former for installation i jord.

Så længe kloaken kan krydse kablet, og kablet ikke kommer i spænd
eller i klemme, skulle der ikke være noget..

Også lige et eksempel hvordan det kan se ud idag:
http://bjarkehansen.dk/pictures/kloak.jpg

hovedkabel nede under kloak, nye kabler langt parallelt med kloak...
det hele foregår jo næsten altid i samme nedgravning.

Fra : Jens Juul

Dato : 10-07-04 16:17

> [...]
>
>hovedkabel nede under kloak, nye kabler langt parallelt med kloak...
>det hele foregår jo næsten altid i samme nedgravning.

Hæ - tak skal du have. Jeg krydser ind over kablet med mine rør )

Mvh Jens

Fra : Jens Juul

Dato : 10-07-04 16:21

>Du kunne også ringe til el selskabet og bede dem om at flytte det kabel.
>Det
>har vel ikke noget at gøre på din grund når det ikke er dit kabel....

Njah - det kunne jeg vel. Men dels under jeg jo min nabo hans strøm, dels
vil jeg have lavet faskinen NU og dels gider jeg ikke have hele min
indkørsel og forhave tromlet op af el-selskabet.

Så jeg krydser ind over kablerne med mine rør.

Mvh Jens