Udendørsvandhane - utæt
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-07-04 17:19

Hej

Jeg har en af de frostsikre udendørs haner. Men der er lidt fugt i væggen på
indensiden af muren.

Jeg har forsøgt at skille den ad, ved at fjerne de skruer som sidder
udvendigt. Men jeg kan ikke trække den ud af væggen.... Eller skal jeg bare
trække virkelig hårdt....??

Skal jeg evt. til den indefra ved at banke hul i væggen?

Jeg håber det er en pakning.

Billede af hanen i dk.binaer

Gode råd modtages...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-07-04 19:37

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Gode råd modtages...

Gerne:

Lad en fagmand komme til.

Har du iøvrigt forsikringen i orden.?

Mvh. Jørgen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-07-04 20:33

"Har du iøvrigt forsikringen i orden.?"

Ja, hvis det er skjulte rør du hentyder til? Men kan det blive så dyrt?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-07-04 20:22

Selvom du har taget skruerne ud kan du ikke hive hanen ud af vægen. Det er
fordi at der sidder en omløber og en skærering på den indvendige side.

Altså når hanen først er monteret så er eneste mulighed at file skæreringen
over.

Men, hvis der kommer vand ud af vægen når du bruger hanen, kan det meget vel
være røret der er sprunget i frost inde i vægen.

Mvh Thomas.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-07-04 20:35

"kan det meget vel være røret der er sprunget i frost inde i vægen"

Hmm, det vil sige at jeg må ikke kan med at hakke ud og få gjort rør
synlige?

Fra : Christian S

Dato : 05-07-04 21:53

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> "kan det meget vel være røret der er sprunget i frost inde i vægen"
>
> Hmm, det vil sige at jeg må ikke kan med at hakke ud og få gjort rør
> [...]

Det ville jo nok være dumt, med hensyn til muren
Du skal ringe efter en fagmand. Han vil prøve at skille det ad.
Hvis hullet er boret stortnok kan omløberen følge med ud igennem hullet.
Hvis gårdpostehanen er frosksprunget kan det være fordi.
1. Den har modfald (ikke særligt sansynligt)
2. Du har haft skruet noget på den, så den ikke kan tømme sig efter brug
(haveslange).
Mvh
Christian S .... VVS/Energimontør