Septiktank
Fra : MJ

Dato : 05-07-04 09:16

Hej rødder,

Vi har problemer med vores septiktank (trixtank med nedsivningsslanger)

Anlægget er ca. 4 år gammelt. Huset (og trixtank) har vi overtaget den 1.
september sidste år.

Det skal siges at tanken er blevet tømt.

Når det er regner meget og det er rigtig vådt, kan vandet ikke sive ned, da
grundvandet kommer til at stå for højt. Problemet opstod første gang midt på
vinteren. (Pt. er der ikke problemer, men det har drillet en del i vinters.
Det skal der selv gøres noget ved, men det er faktisk ikke mit spørgsmål i
første omgang.

Sælger nævnte ikke noget om problemer med dette, det står helle ikke nævnt i
tilstandrapport eller andre papirer. (Der er ikke tegnet ejerskifte
forsikring.)

Nu er mit spørgsmål så om det er sælgers problem eller mit.

Der står i skødet at køber ikke kan påberåbe sig fejl der ikke er nævnt i
tilstandrapporten.

Men naboen mener at det ikke gælder EL, vand, og kloak.

Nogen der har et godt råd ?

Mvh

Morten

Fra : Nygaard

Dato : 05-07-04 09:57

> [...]
> forsikring.)
>
> Nu er mit spørgsmål så om det er sælgers problem eller mit.

Blev anlægget udført af en autoriseret entrepenør, eller var det naboen der
kom med rendegraveren?
Inden man kan få lov til at lave sådan en spøg, så skal der bl.a. laves
jordbundsundersøgelser i for at sikre mod sådan en situation. Derfor kunne
det tyde på at ikke alting er gjort efter bogen...

/Nygaard

Fra : MJ

Dato : 05-07-04 10:28

"Nygaard" <keld@wapse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> /Nygaard
> Jeg fik at vide at det var det lokal VVS selskab der havde lavet det og at
en fra teknisk forvaltning var ude og syne det.

Hvis det nu var sælger selv der lavede det hvordan står jeg så?

I begge tilfælde (VVS selskabet/ sælger selv) hvordan står jeg i min sag?

Mvh
Morten

Fra : Stefan

Dato : 05-07-04 10:00

"MJ" <rys@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstandrapporten.
>
> Men naboen mener at det ikke gælder EL, vand, og kloak.

Prøv dk.videnskab.jura-gruppen (eller hvad den nu hedder) De har helt
sikkert et svar til dig

Stefan

Fra : Lars

Dato : 06-07-04 08:56

Hejsa,

"Stefan" <slc_dk@hotmail.com> wrote in message

> Prøv dk.videnskab.jura-gruppen (eller hvad den nu hedder) De har helt
> sikkert et svar til dig

Ihvertifælde er det sådan at hvis sælger bevidst har fortiet problemet - kan
man komme efter ham. Så er problemet bare at han jo nok vil sige, at der
ikke var nogen problemer mens han boede der, og så hjælper det jo ikke
noget.

En anden mulighed kan være at se på om den er opført af et autoriseret VVS
firma, så kunne man eventuelt prøve at hente noget der, hvis de har begået
fejl ved opførelsen.

Men prøv endelig jura gruppen, der gives nok det mest kompetente svar på
hvordan du står retsmæssigt.

** Lars