Navn på blomst/plante??
Fra : Migti

Dato : 04-07-04 19:35

Hejsa

Vi har sået nogle frø som vi havde liggende i en pose. Vi vidste ikke hvad
det egentlig var for nogle frø vi havde gemt.

Det har nu udviklet sig til en form for blomst / plante - men vi ved stadig
ikke hvad det er.

Jeg har taget nogle billeder og lagt dem ud.

Kan nogen hjælpe os ?

http://www.migti.dk/S2300017.JPG

http://www.migti.dk/S2300018.JPG

Mvh

Steffen
--
#Fodbold på EFnet
http://www.migti.dk

I nyhedgruppen tips+odds
Årets Tipper 2003
Vinder af kvartal 1

---

Fra : Marco

Dato : 04-07-04 20:18

"Migti" <Herligehert@hersker.i.herning.dk> skrev:
> Vi har sået nogle frø som vi havde liggende i en pose. Vi vidste ikke hvad
> det egentlig var for nogle frø vi havde gemt.
SNIP
> Kan nogen hjælpe os ?
>
> http://www.migti.dk/S2300017.JPG
>
> http://www.migti.dk/S2300018.JPG

Det ligner Pigæble, men er ikke 100% sikker.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : T.K

Dato : 04-07-04 20:29

"Migti" <Herligehert@hersker.i.herning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stadig
> ikke hvad det er.
>
> Jeg har taget nogle billeder og lagt dem ud.

Det kan da vist kun være et pigæble. Det er en enårig plante. Frøene sidder
inde i det piggede æble. Fra div. bøger mindes jeg, frøene skal sås
indendørs, prikles, pottes osv. Jeg har haft et eksemplar i min have for en
del år siden - de kom trofast de næste mange år, men er da nemme at hive op.
Men pas på: det er en meget giftig plante - beskrives faktisk som dødlig
giftig.

mvh trunte

Fra : Migti

Dato : 04-07-04 20:41

Takker for svarene

Alle siger det er et pigæble og ud fra
http://www.e-haven.dk/artikler/pigaeble/pigaeble.htm ser det også sådan ud.
Men rart at vide - ikke mindst fordi den åbenbart kan være rimelig giftig :/

Men endnu engang - tak for hjælpen.

/Steffen

--
#Fodbold på EFnet
http://www.migti.dk

I nyhedgruppen tips+odds
Årets Tipper 2003
Vinder af kvartal 1

"T.K" <t@fritid.tele.dk> wrote in message

> [...]
op.
> Men pas på: det er en meget giftig plante - beskrives faktisk som dødlig

---

Fra : Omnolog HMH

Dato : 04-07-04 22:54

"Migti" <Herligehert@hersker.i.herning.dk> wrote in message
> [...]
ud.
> Men rart at vide - ikke mindst fordi den åbenbart kan være rimelig giftig

Den er ikke bare giftig - den er helt urimelig giftig..

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-07-04 19:34

On Sun, 4 Jul 2004 23:53:45 +0200, "Omnolog HMH"
<hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote:

>Den er ikke bare giftig - den er helt urimelig giftig..

Nåja, men nu er det jo ikke lige for at man får specielt lyst til at æde
sådan en pigget dævl

http://www.gartneriet.dk