Hækklipper akku.. gode råd ?
Fra : PM

Dato : 01-07-04 20:33

I en kolomihave med ca 80 mtr hæk, dog kun een side, vil en hækklipper på
accu være en god løsning.

Er der nogen erfaringer eller anbefalinger i gruppen ??

Ka man leje en sådanne ?? Skal jo kun bruges een gang årligt.. Geografien er
Aalborg

PM

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-07-04 22:21

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote in message
> I en kolomihave med ca 80 mtr hæk, dog kun een side, vil en hækklipper på
> accu være en god løsning.
>
> Er der nogen erfaringer eller anbefalinger i gruppen ??

Kan anbefale en homelite 18V som er på tilbud til ca 1000 i øjeblikket.

www.scan-motor.dk anviser nærmeste forhandler eller send mig en mail

Peter

Fra : Calle.

Dato : 01-07-04 22:31

Peter K. Nielsen wrote:
> "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote in message

> Kan anbefale en homelite 18V som er på tilbud til ca 1000 i
> øjeblikket.
>
> www.scan-motor.dk anviser nærmeste forhandler eller send mig en mail

Så kan han jo snart få en benziner i stedet. Den er der da en del mere kraft
i.

--
Calle.

Fra : PM

Dato : 01-07-04 22:46

> Så kan han jo snart få en benziner i stedet. Den er der da en del
> mere kraft i.

Enig, men føreren er en spinkel dame i sin bedste alder, og en benziner er
for tung. 167 cm og vejer selv 48 kg.
Så en el en er løsningen

PM

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 02-07-04 02:31

On Thu, 1 Jul 2004 23:46:01 +0200, "PM" <ps98@Zteliamail.dk> wrote:

>Enig, men føreren er en spinkel dame i sin bedste alder, og en benziner er
>for tung. 167 cm og vejer selv 48 kg.
>Så en el en er løsningen

En benzin-hækkeklipper vejer omkring 4,5 kilo for de mindste - den
nævnte Homelite 18 volt vejer 3 kilo, så der er ikke den store
forskel.

KS

Fra : Peter C.

Dato : 02-07-04 07:22

> En benzin-hækkeklipper vejer omkring 4,5 kilo for de mindste - den
> nævnte Homelite 18 volt vejer 3 kilo, så der er ikke den store
> forskel.

Jeg synes nu ellers godt jeg kan mærke _tydelig_ forskel på om jeg bruger
min gamle Bosch ( 3,0 kg) eller min fars nyere Bosch (4,0 kg)
Når jeg skal have ny klipper vil jeg helt klart have vægten som et vigtigt
parameter.

Til PM:
Er ledningsfrihed meget vigtig ?
Man kan få en lille klipper i god kvalitet, og en forlængerledning, for
noget der ligner 500,-, og man slipper for at slæbe rundt på det tunge
batteri.
(ok SÅ tungt er det måske heller ikke ikke, men det udgører en relativ stor
del af vægten)

Ulempen er jo at man skal lære sig selv at samle forlængerledningen efter
man har klippet i den

MVH Peter C:\

Fra : PM

Dato : 02-07-04 16:15

Tak for svarene... Jeg kan ikke finde den på nettet som Peter Nielsen
anbefalede.

Til Peter C. Ja det er vigtigt, der er ikke indlagt anden strøm end 12 volt
via solcelle og batteri. Har don inverter der kan trække 200 wat, men så
tømmes batteriet hurtigt.

Kunne dog osse trækkes hen over bilens accu.. og hækken er sgu hele 120 mtr
lang og ikke 80. Godt det kun er een gang om året

PM

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 02-07-04 17:02

> Tak for svarene... Jeg kan ikke finde den på nettet som Peter Nielsen
> anbefalede.

Prøv at ringe til Leo Rosendal i Vodskov Han forhandler Scanmotors
Produkter.

Sig du har hørt at Scanmotor kører tilbud på en 18V akku hækklipper.

Hvis du gør det må du meget gerne droppet et indlæg hvor du fortæller hvad
han svarer

Peter

Fra : PM

Dato : 06-07-04 10:51

Response
Kontoret havde lukket, men fik fat i ejeren via mobil

Det synes som om den er ret god, men adskiller sig ikke fra øvrige tilbud
Normalprisen er 1.100 + moms
Tilbudsprisen er 1.000 kr + moms

Men bestemt en flinker fyr den Leo.. imødekommende og venlig

PM

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-07-04 14:54

> [...]
> Normalprisen er 1.100 + moms
> Tilbudsprisen er 1.000 kr + moms
>
> Men bestemt en flinker fyr den Leo.. imødekommende og venlig

Tak for svaret.

Skulle lige tjekke om han nu også sælger min maskine når jeg nu henviser
kunder til ham
eller om han forsøger at sælge andre mærker

Peter

Fra : PM

Dato : 06-07-04 16:59

Hmm ved nu ikke om denne form for kontrol er rimelig... men OK. Løsningen
bliver ihvertfald en anden 18 volt maskine, som kan erhverves for ca 2/3 af
prisen.. incl moms..forståes... ca 800 kr

PM

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-07-04 19:20

> Hmm ved nu ikke om denne form for kontrol er rimelig... men OK.

hmmm....hvis en forhandler forlanger et "markedsføringstilskud" og man ikke
rigtig ser nogen markedsføring, så er det vel rimeligt at spekulere over
grunden

> Løsningen
> bliver ihvertfald en anden 18 volt maskine, som kan erhverves for ca 2/3
af
> prisen.. incl moms..forståes... ca 800 kr

og det er helt fint med mig - hvad valgte du?

Peter

Fra : PM

Dato : 06-07-04 21:17

Kender problemet.. har været produktchef for større virksomhed.

Jeg er eb bekendt til kvinden, bor selv på Sjælland men skal på "ferie" og
arbejdslejrophold. Køber en Bosch i Bauhaus.. 800 kr nyeste model med hurtig
opladning og ca 40 min arbejdstid...... tror ikke der kan ventes til
efteråret, hvor en mindre kampagne kan forventes, især på ældre modeller.
Modeller med 8 timers opladning eksempelvis. Selv 3 timer er ved at være
forældet.

Men dit produkt synes ok, men matcher ikke priserne iøvrigt for hobbyfolk.
Jeg har fået oplyst, at kirkegårde er en sikker aftager på dit produkt,
hvilket burde borge for kvaliteten. Så hvis andre mere proff. brugere læser
med, så kan jeg roligt anbefale dit produkt

PM

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-07-04 00:06

> [...]
hurtig
> opladning og ca 40 min arbejdstid...... t

lyder som et rimeligt køb

> [...]
> Modeller med 8 timers opladning eksempelvis. Selv 3 timer er ved at være

ja homeliten har en opladningstid på 1½ time

> [...]
læser
> med, så kan jeg roligt anbefale dit produkt

Her må jeg korigere dig. Mit produkt er så absolut Uegnet til kirkegårde. De
kan kun bryge klippere af mærket "Freund" Hammer dyrt og med ledning, men
det enester der kan holde til kilometervis af tuda hæk

Peter