Redskabsrum ca 12 m2
Fra : Poul

Dato : 01-07-04 13:54

Hej,

Er der nogen som har gode forslag til redskabsrum ca 12 m2 ?

Jeg har set på "Lillevilla 12"
- er det til at samle og er det godt ?
- hvordan laver man smart og nemt en sokkel til dette ?

/ Poul

Fra : Gunnar

Dato : 01-07-04 20:24

"Poul" <sletdette.worldofnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set på "Lillevilla 12"
> - er det til at samle og er det godt ?
> - hvordan laver man smart og nemt en sokkel til dette ?
Hej
Husk lige på at over 10 m2 krævet der byggetilladelse.
Gunnar

Fra : WhoopAss

Dato : 01-07-04 21:35

> Hej
> Husk lige på at over 10 m2 krævet der byggetilladelse.
> Gunnar

Dette er ikke længer korrekt. grænsen er 50 m2 såfremt man overholder
gældende bestemmelser.

Yderliger info kan findes i :

Bygningsreglement for småhuse BR-S 98, der trådte i kraft den 15. september
1998
ISBN 87-90247-14-0

Husk også at kigge i :
Tillæg 1, der trådte i kraft den 1. februar 2001,
Tillæg 2, der trådte i kraft den 1.oktober 2001
Tillæg 3, der trådte i kraft den 1. marts 2002

Mvh

Martin A.

Fra : TG4600

Dato : 02-07-04 08:09

"WhoopAss" <Whoopass@sol.dk> wrote in message

> [...]
> Tillæg 1, der trådte i kraft den 1. februar 2001,
> Tillæg 2, der trådte i kraft den 1.oktober 2001
> Tillæg 3, der trådte i kraft den 1. marts 2002

50 m² - er det ikke kun for carporte??

/TG

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 09:55

> Dette er ikke længer korrekt. grænsen er 50 m2 >såfremt man overholder
>gældende bestemmelsER.

Man skal stadig indsende en byggeanmeldelse når bygningen er over 19 m2.
Hører man ikke noget fra kommunen kan man gå i gang med sit byggeri.
Men det afhænger også lidt af hvor du bor, så jeg vil anbefale dig at ringe
ned og snakke med teknisk forvaltning i din kommune og så fremlægge dine
planer.
Under de 10 m2 kan du lave 2 bygninger på din grund uden at anmelde dem.

MVH

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-04 21:48

Det er når bygningen er over 10 m2 der skal indsendes byggeanmeldelse.
Undskyld tastefejlen.

MVH

Klaus

Fra : WhoopAss

Dato : 02-07-04 22:22

> Det er når bygningen er over 10 m2 der skal indsendes byggeanmeldelse.
> Undskyld tastefejlen.
>
> MVH
>
> Klaus

Det er ikke helt, men der er også en væsentlig forskel på en bygge
tilladelse og en bygge anmeldelse, og som jeg oprindelig skrev er grænsen
50 m2 såfremt man overholder gældende bestemmelser, såsom :

Afstand til skel
Afstand til vej
højde
og bebygnings procent
o.s.v som alt sammen kan læses i det reglement jeg henviste til længere
oppe, og såfrmet man IKKE kan overholde disse bestemmelser skal der altid
søges om bygge tilladelse, også under 10 m2

Mvh

Martin A