transport af køle-fryseskab
Fra : arne nielsen

Dato : 30-06-04 22:04

Hej.
Jeg har et køle/fryseskab som jeg gerne vil have flyttet 5km, jeg har en ven
som gerne vil transportere det i hans bil, men nu har jeg hørt at sådanne
skabe ikke må ligge ned. Er det rigtigt?

Fra : Torbenth

Dato : 30-06-04 22:22

"arne nielsen" <donot@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som gerne vil transportere det i hans bil, men nu har jeg hørt at sådanne
> skabe ikke må ligge ned. Er det rigtigt?

Der sker intet iflg. forhandleren. Blot skal man vente et døgns tid, før man
starter det.
Jeg plejer gerne at lade skabet hvile på skrå med bunden nedad og fremad i
kørselsretning. Ved forsigtig kørsel bliver olien ikke slynget ud af
systemet. Og vent så et par timer med at starte det.
På denne måde har jeg transporteret adskillige køleskabe.
Men der er nok andre som har haft held med liggende skab og hurtig start.
Men prøv at spørge en forhandler.

Mvh.
Torben