Hvad pokker var det ny jeg plantede ?
Fra : Pandora

Dato : 26-06-04 15:15

Kan nogen komme med nogle ideer til hvad det var jeg plantede i drivhuset i
maj ?
Jeg har styr på alle planterne, undtagen én, som nu er 50-60cm høj, og med
små enkelte lilla blomster. Planten har mange stængler som udgår fra samme
punkt (der hvor den kommer op af jorden).

Jeg har kun plantet planter som giver noget der kan spises - men knagemen om
jeg kan huske hvad denne er - kan nogen hjælpe ?
- Ellers må jeg jo tage et billede....

Fra : Poul Andersen

Dato : 26-06-04 21:48

"Pandora" <none@none.invalid> wrote in message
> [...]
om
> jeg kan huske hvad denne er - kan nogen hjælpe ?

Sikkert en aubergine.

Poul

Fra : Pandora

Dato : 27-06-04 07:57

"Poul Andersen" <dont.mail.me.here.use.the.group@mail.dk> wrote in message

> om
> >
> Sikkert en aubergine.

Jeg ved godt det er en lidt 'tynd' beskrivelse af 'min' plante, men
aubergine tror jeg ikke det er - findes der evt en hjemmeside hvor man kan
se forskelige planter ?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 27-06-04 08:03

"Pandora" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt det er en lidt 'tynd' beskrivelse af 'min' plante, men
> aubergine tror jeg ikke det er - findes der evt en hjemmeside hvor man kan
> se forskelige planter ?

Jeg synes mest, det lyder som en natskygge (solanum) - enten ukrudt (meget
giftig) eller evt. en indkøbt sommerblomst.
Prøv evt. at google på solanum (over 4000 billeder) eller natskygge (21
billeder).

Hilsen Inger

Fra : Pandora

Dato : 28-06-04 08:49

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> giftig) eller evt. en indkøbt sommerblomst.
> Prøv evt. at google på solanum (over 4000 billeder) eller natskygge (21

Nej, det er (heldigvis) ikke den.

Der er nok ikke andet for, end at jeg må vente og se hvilken frugt der
kommer på planten..

Fra : kvaerulant

Dato : 28-06-04 08:52

Pandora wrote:

>"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote in message

>Nej, det er (heldigvis) ikke den.
>
>Der er nok ikke andet for, end at jeg må vente og se hvilken frugt der
>kommer på planten..

Vil du ikke nok lade være med at spise planter som du ikke kender?

Fra : Pandora

Dato : 28-06-04 11:05

"kvaerulant" <dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Vil du ikke nok lade være med at spise planter som du ikke kender?

Bare rolig - det er 'noget' jeg selv har sået og plantet ud. Skulle bare
have gemt brevet frøene var i. - Men af skade bliver man klog.

Fra : Poul Andersen

Dato : 28-06-04 10:26

> "Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> >
> Nej, det er (heldigvis) ikke den.
>
> Der er nok ikke andet for, end at jeg må vente og se hvilken frugt der
> kommer på planten..

Hvorfor går du ikke ned i nærmeste havecenter og kigger på deres udvalg af
drivhusplanter. Så kan du hurtigt finde ud af hvad det er du har.
Pladsen i et drivhus er da for kostbar til at spilde på planter du ikke ved
hvad er.
Husk altid at notere dig hvad du planter - altså ikke bare tomat, men
hvilken sort. Så er det nemmere at gentage successer og undgå ditto
fejltagelser.

Poul.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-06-04 18:24

"Pandora" <none@none.invalid> skrev > Der er nok ikke andet for, end at jeg
må vente og se hvilken frugt der
> kommer på planten..

Jo, du kunne jo sende et foto til .dk.binaer, og give os linket til det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Pandora

Dato : 28-06-04 21:16

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Jo, du kunne jo sende et foto til .dk.binaer, og give os linket til det.

Det var da et forsøg værd.

Jeg har nu (for første gang) uploaded et billede til dk.binær - emnet hedder
"Hvilken plante er dette?" (desværre kan jeg ikke finde ud af at linke til
det)

Desværre så har outlook express drillet mig, og det er lykkedes mig at poste
4 gange - jeg har bedt outlook om at slette de 3 af post'sne - så
forhåbentlig når de mange post ikke at genere nogen.

Da jeg drejede krukken, for at tage billedet, kom der pludselig en lille
peberplante til syne (den kan ses til højre i billedet) og jeg frygter
derfor nu, at den omtalte plante måske blot er en 'ukrudt' - i så fald er
jeg ked at at have brugt jeres tid, på noget så dumt. Men jeg håber da at
nogen af jeg kan svare på hvilken plante det er ?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-06-04 22:09

> [...]
> jeg ked at at have brugt jeres tid, på noget så dumt. Men jeg håber da at
> nogen af jeg kan svare på hvilken plante det er ?

Du tager brevlinien i dk.binaer og højreklikker, derefter-'svar til gruppe'
og så kopiere det der begynder med 'news: ogenhelmasse', hvilket giver
linket herunder

som du så poster til .hus og have, gerne med titel og tidspunkt (så det kan
søges).

Som en biting kan jeg nævne at jeg har et bud der hedder Ukrudt: Dueurt.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-06-04 22:23

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev
> Du tager brevlinien i dk.binaer og højreklikker, derefter-'svar til
gruppe'

Om igen: du åbner og vælger 'svar til gruppe'.

Eller markerer brevlinien og vælger 'svar osv.'

Fra : Pandora

Dato : 29-06-04 10:48

> gruppe'
>
> Om igen: du åbner og vælger 'svar til gruppe'.
>
> Eller markerer brevlinien og vælger 'svar osv.'

Så er det gjort, jeg håber det gør det nemmere for folk at finde billedet:
Emnet er "Hvilken plante er dette ?" dateret 28/6 2003 kl. 21:54

Så må vi jo finde ud af om det virkelig ER ukrudt...