Skelhæk igen
Fra : Gunnar

Dato : 24-06-04 10:28

Hej.
Når man i et pareselhus er uenig med naboen om hækkens højde, det er en ny
hæk , 3 år og ikke i den højde den skal være. Der er en regel der sætter
højden til 180 cm. men kan den ene part forlange at den skal vokse op til
den højde, eller er det ved uenighed om højere hække at de skal skæres ned
til 180 cm. Vi vil gerne have den stoppet ved f. eks. 120 cm.?
Gunnar

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 24-06-04 12:48

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den højde, eller er det ved uenighed om højere hække at de skal skæres ned
> til 180 cm. Vi vil gerne have den stoppet ved f. eks. 120 cm.?

www.hegnsloven.dk kan måske give dig svaret.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-06-04 14:39

Hej

Gunnar wrote:
> [...]
> den højde, eller er det ved uenighed om højere hække at de skal skæres ned
> til 180 cm. Vi vil gerne have den stoppet ved f. eks. 120 cm.?

Ved uenighed skal højden være 180cm. Kun ved enighed må den have en
anden højde. Dog er der et loft.

Lokalplanen kan eventuelt foreskrive noget andet.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.