Hvordan - Parketgulv på fyrretræsgulv ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-06-04 05:50

Hej

Jeg skal ha' lagt parketgulv i soveværelset - der er i forvejen et
fyrretræsgulv som
dette parketgulv skal lægges ovenpå

Hvordan gør man bedst det ?

Der skal vel bruges en slags "måtte" som underlag ?

Er der noget man skal være opmærksom på ?

Og jo - selvfølgelig spørger jeg også hvor jeg køber det, men jeg vil bare
lige
høre om gruppen har nogle gode indslag

Det skal nok lige nævnes at jeg aldrig har lagt parketgulv før, så alle gode
råd
modtages med kyshånd

.....jo forresten - er der noget gulv som kan anbefales ? Det skal gerne være
lakeret bøg
og mht. slid, så er der ikke de store krav, da det jo som sagt er til
soveværelset hvor
"trafikken" er begrænset

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thïngmand

Dato : 21-06-04 08:12

Kommer du ikke i kambolage med fodpaneler og dørtrin? Er det laminatgulve
som f.eks. Pergo du tænker på?

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-06-04 08:32

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse
> Kommer du ikke i kambolage med fodpaneler og dørtrin? Er det laminatgulve
> som f.eks. Pergo du tænker på?
>
> --
> Thïngmand

Hej

Jo, men døren bliver skiftet samtidig og hæves det nødvendige

Panelerne bliver ligeledes skiftet

Og jo, det laminatgulve som f.eks. Pergo der tænkes på

Hvordan med det dér "limløse clicksystem" som nogen kører med - er det godt
?
eller skal der bare lim til ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thïngmand

Dato : 22-06-04 07:30

> Og jo, det laminatgulve som f.eks. Pergo der tænkes på

Ok, så er det jo ikke noegt problem - det fylder jo ikke andet end et par
mm. Du ligger bare skumunderlag ud på gulvet (den i rulle, ikke den på dåse
og så ligger du dit laminatgulv oven på. Det er rimeligt nemt, bare husk
at der skal være min. 1 cm. luft ud til væggen hele vejen rundt så det kan
give sig! Køb eller lav en ordentlig bunke små klodser.

> Hvordan med det dér "limløse clicksystem" som nogen kører med - er det
godt
> eller skal der bare lim til ?

Det gør det bare endnu nemmere, da man så slipper for at tørrer lim af,
ligesom de sætter sig i spænd, så man ikke så nemt får banket dem skæve -
men husk at du kun har et forsøg til at sætte dem rigtigt. Jeg tror ikke de
kan skilles ad igen (de nye systemer kan måske?)

Ang. mærket, så har jeg for at par år siden lagt et midlertidigt laminat
gulv fra Bilka til 39 kr. m2 i min stue, indtil vi får råd til at "rigtigt"
gulv. Jeg er overraske over hvor godt det holder sig og hvor stærkt det er -
en våd klud og det ser ud som nyt!

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Michael Schrøder

Dato : 21-06-04 10:33

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ha' lagt parketgulv i soveværelset - der er i forvejen et
> fyrretræsgulv som
> dette parketgulv skal lægges ovenpå

Hvorfor skal det lægges ovenpå ?

mvh Michael

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-06-04 11:07

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal det lægges ovenpå ?
>
> mvh Michael

Det pynter jo ikke meget under

Nej, seriøst - selvfølgelig kunne vi bare få afhøvlet gulvet (det er fra
60'erne og mørkt, men iorden),
men vi er meget trætte af vores andre afhøvlede gulve og vil meget hellere
have parketgulv

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : thomas andersen

Dato : 21-06-04 12:55

> [...]
> 60'erne og mørkt, men iorden),
> men vi er meget trætte af vores andre afhøvlede gulve og vil meget hellere

Jeg tror han mener, hvorfor fjerner i ikke det gamle gulv og lægger parket
gulvet på de gamle strøer. ?

Thomas

Fra : Brian S Jensen

Dato : 21-06-04 12:00

"thomas andersen" <thomas.andersen.fjern denne tekst.@electrolux.dk> skrev i
en meddelelse news:40d6bea4$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg tror han mener, hvorfor fjerner i ikke det gamle gulv og lægger parket
> gulvet på de gamle strøer. ?
>
> Thomas

Nåeh OK Umiddelbart er det jo et noget større arbejde og lofthøjde er
der nok af - døren
skal alligevel skiftes og panelerne ligeså.

Og det må da også give et mere stabilt gulv (det er på 1 salen) - det
samlede gulv bliver
jo tykkere !?

Mvh.
Brian S Jensen