Adskillelse af termoruder
Fra : Finn Andersen

Dato : 18-06-04 23:37

Hej.
Har fået nogle termoruder som jeg gerne vil have skilt. Jeg har prøvet en
skarp stanleykniv, det er næsten umuligt. Derefter knækkede jeg 2
metalklinger på stiksaven inden for 20cm.
Er der nogen der har nogle gode råd?
God weekend.
Hilsen Finn.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 18-06-04 23:23

"Finn Andersen" <finn@SLETnakel.dk> wrote in message
> [...]
> skarp stanleykniv, det er næsten umuligt. Derefter knækkede jeg 2
> metalklinger på stiksaven inden for 20cm.

Jeg plejer, som du selv har forsøgt´, at skære op med en stanley, der skal
nogle snit til at komme gennem gummimassen, men med tålmodighed plejer det
at gi sig.

Stef

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-06-04 23:23

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle snit til at komme gennem gummimassen, men med tålmodighed plejer det

Sav tæt ved glasset i hjørnet med en nedstryger, så er der et sted at
starte, derefter løftes der forsigtigt i glasset mens man skærer i gummiet,
derved går det som en leg hvor man bare trykker kniven frem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels

Dato : 19-06-04 22:38

Finn Andersen wrote:
> [...]
> skarp stanleykniv, det er næsten umuligt. Derefter knækkede jeg 2
> metalklinger på stiksaven inden for 20cm.

Jeg har skilt en del termoruder ad, med Stanley/hobbykniv. Du skal skære
helt tæt til glasset, og så af flere gange, på de to første sider, dvs.
spidsen af kniven et par millimeter ned, og så længere og længere ned.
De sidste sider kan du godt skære helt igennem på en gang, hvis du
samtidig vrider ruderne lidt fra hinanden.

Mvh. Niels