Toilet - undgå 'bremsespor'?
Fra : Henning

Dato : 15-06-04 14:51

Hej

Tjah, er lidt ulækkert problem, men da vi i en lejr har flere
fine toiletter - og ganske mange trængende - melder problemet sig
med al ønskelig tydelighed, brunt på hvidt!

Findes der en behandling, så porcelænet bliver mindre
modtageligt? Jeg ved, at man fx kan behandle brusenicher, så
vandet ikke 'hænger i', hvorved problemet med kalkaflejninger kan
undgås.

Men spørgsmålet er altså, om man har noget lignende så l.....
ikke så let kan hænge fast - under såvel som over vandets
overflade?

TIA

Venlig hilsen

Henning

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-06-04 14:57

"Henning" <venligst.ingen@mail.net> wrote in message
> [...]
>
> Men spørgsmålet er altså, om man har noget lignende så l.....
> ikke så let kan hænge fast - under såvel som over vandets

Skift til brune toiletter, lær brugerne at bruge en børste, eller giv dem
noget at spise, som giver tynd mave.

mvh
Preben

Fra : Janner

Dato : 15-06-04 16:17

> Men spørgsmålet er altså, om man har noget lignende så l.....
> ikke så let kan hænge fast - under såvel som over vandets
> [...]

Lær dem dog at bruge børsten som vi andre ... ellers må de lære at rejse sig
en anelse idet de trykker så "dolmeren" får den perfekte vinkel til en
"stealth" neddykning uden spor.

Fra : Lars Koch - Odense

Dato : 15-06-04 19:02

> Lær dem dog at bruge børsten som vi andre ... ellers må de lære at rejse
sig
> en anelse idet de trykker så "dolmeren" får den perfekte vinkel til en
> "stealth" neddykning uden spor.

*LOL*

Fra : sd

Dato : 15-06-04 22:03

I kunne også investere i et Villeroy & Boch Ceramic plus toilet, Det har en
speciel overflade hvor skidt og kalk har svært ved at hænge fast. Bruger det
selv, og jeg kan sænke de værste "dolmere" uden stealth eller anden form for
gymnastiske øvelser. ; )

Fra : Allan Møller

Dato : 15-06-04 22:12

> Lær dem dog at bruge børsten som vi andre ... ellers må de lære at rejse
sig
> en anelse idet de trykker så "dolmeren" får den perfekte vinkel til en
> "stealth" neddykning uden spor.

LOL - for s*tan da !

Fik røgen galt i halsen og væltede en sodavand.

Klart en kandidat til "årets morsommeste bemærkning"

Allan

Fra : MGA

Dato : 15-06-04 16:41

> Findes der en behandling, så porcelænet bliver mindre
> modtageligt? Jeg ved, at man fx kan behandle brusenicher, så
> vandet ikke 'hænger i', hvorved problemet med kalkaflejninger kan
> undgås.

Ja, opdragelse! Sæt eventuelt et skilt på indesiden som kan se når de sidder
og skider, hvor du gør opmærksom på at de SKAL bruge børsten bagefter.
Min svoger har et vandrerhjem og man skulle simpelthen tro det var dyr der
bor der nogen gange - for søren hvor er nogle mennesker ligeglade med
hygiejne

Mette

Fra : Puk

Dato : 15-06-04 17:05

"Henning" <venligst.ingen@mail.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej alle sammen

> Findes der en behandling, så porcelænet bliver mindre
> modtageligt? Jeg ved, at man fx kan behandle brusenicher, så
> vandet ikke 'hænger i', hvorved problemet med kalkaflejninger kan
> undgås.

Jeg kender ikke noget til et sådant produkt, men blev nysgerrig da jeg så,
at man kan behandle brusenichen med noget, så den ikke får problemer med
kalkaflejringer. Det ville jeg meget gerne høre nærmere om.

Mange hilsner
Puk

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-06-04 22:52

"Puk" <nospam@thankyou.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke noget til et sådant produkt, men blev nysgerrig da jeg så,
> at man kan behandle brusenichen med noget, så den ikke får problemer med
> kalkaflejringer. Det ville jeg meget gerne høre nærmere om.

Jeg ved ikke om det er dette der tænkes på, men vi bruger ganske alm.
autovoks/lakforsegler. Jeg vil tro at voks til at polere både med også kan
bruges.

MVH Niels

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-06-04 06:39

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om det er dette der tænkes på, men vi bruger ganske alm.
> autovoks/lakforsegler. Jeg vil tro at voks til at polere både med også kan
> bruges.

Og nu er det så at jeg er nødt til at få opklaret... HVAD er det man skal
forsegle med autovoks for at undgå omtalte striber? Og kræver denne
forsegling monstro særlige gymnastiske øvelser? *G*

MVh. Lisbeth

Fra : Fam. Olsen

Dato : 16-06-04 17:03

"Lisbeth Jacobsen" <KLIP_VÆK_lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40cfe144$0$9349$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> forsegle med autovoks for at undgå omtalte striber? Og kræver denne
> forsegling monstro særlige gymnastiske øvelser? *G*

He he, jeg svarede Puk og hun spurgte til brusenischen. Så jeg tænkte
hverken på nougatøjet eller tønden.

MVH Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-04 07:54

> [...]
> modtageligt? Jeg ved, at man fx kan behandle brusenicher, så
> vandet ikke 'hænger i', hvorved problemet med kalkaflejninger kan

Hvordan gør man det ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Henning

Dato : 16-06-04 09:07

Hej

On Wed, 16 Jun 2004 08:54:03 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

> [...]

Mht. brusenicher bruges et 'fludium', som kan fås i VVS/bad
forretningerne. Sikkert rådyrt så måske 'Det er Leth' har en
billigere løsning!?

Mvh.

Henning

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-06-04 13:18

"Henning" <venligst.ingen@mail.net> skrev i en meddelelse

> Mht. brusenicher bruges et 'fludium', som kan fås i VVS/bad
> forretningerne. Sikkert rådyrt så måske 'Det er Leth' har en
> billigere løsning!?

Jeg HAR prøvet den med autovoks - men det eneste, jeg fik ud af det, var
jordslåethed og mug i fugerne.
Og ekstra arbejde med at skrubbe det af igen.

Hilsen Inger