Du'r Würth "ECOFAST ASSY" udendørs ??
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-04 15:22

(ja, jeg har fået alle stolperne 90 cm ned i jorden... Det tog 4 dage fra
morgen til aften, at få lavet de 25 huller vha et benz-drevet 6" pælebor...)

Anyway - hegnet er model "vandret forskudt", og jeg har allerede sat de
første godt 30 meter brædder på.
Til formålet bruger jeg "Würth ECOFAST ASSY", men nu kan jeg så læse på
Würth's tyske website følgende om ECOFAST ASSY:
"Die Schrauben sind für den Außenbereich [...] nicht geeignet! - Alternativ:
ASSY plus A2!" [1]

Med mit skoletysk kan jeg ikke få det til andet end (frit oversat):

"Til udendørs er skruerne ikke egnet!"

Øhh... snyder Würth-Danmark???

For det er tydeligt at den tyske label på kassen med skruer først har fået
tilføjet "Udendørs" senere...

(anden skrifttype, og -størrelse)

[1] http://www.wuerth.de/de/produkte/holz/assy-ecofast.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : //zlgge

Dato : 14-06-04 18:03

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
Alternativ:
> ASSY plus A2!" [1]
>
> Med mit skoletysk kan jeg ikke få det til andet end (frit oversat):

Google siger:

The screws are not suitable for the external area [... ]! - alternative:
ASSY plus a2!" [ 1 ]

Mvh
//zigge

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-04 18:19

//zlgge wrote:
> [...]
>
> Google siger:
>
> The screws are not suitable for the external area [... ]! -

Ja, og det er så dét jeg får til "udendørs" - er du enig eller uenig ?

Fra : //zigge

Dato : 14-06-04 20:06

> Ja, og det er så dét jeg får til "udendørs" - er du enig eller uenig ?

Ja så er jeg da enig - external area er direkte oversat " udvendigt areal ",
det må være udendørs...

Mvh
//zigge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-06-04 17:59

> (ja, jeg har fået alle stolperne 90 cm ned i jorden... Det tog 4 dage fra
> morgen til aften, at få lavet de 25 huller vha et benz-drevet 6"
pælebor...)

"Håndbor. Det tog kun 1 dag, og så var der tid til både frokost og pauser

Mvh Maria

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-04 18:19

Maria Frederiksen wrote:

> "Håndbor. Det tog kun 1 dag, og så var der tid til både frokost og
> pauser

Jeg har et håndbor - dem der er modige skal være velkomne forbi og lige
forsøge sig i vores fede lerjord
Så gir' jeg en pilsner

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-06-04 21:59

"Søren" == Søren C Fischer <soren@fischer-streton.dk.invalid> writes:

> Jeg har et håndbor - dem der er modige skal være velkomne forbi og
> lige forsøge sig i vores fede lerjord

Hvis den er for fed, skal du være velkommen til at komme til Visborg
og bytte dig til at det sand du lyster.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Gert Espersen

Dato : 15-06-04 07:41

Eller kom et smut forbi Vokslev og byt til alt det kridt du kan slæbe......

M.v.h.

-Gert..

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 14-06-04 18:03

ud fra hvad du skriver vil jeg umiddelbart give jeg dig ret. Jeg ville
sende dem et brev og høre dem ad, hvis du finder ud af de ikke virker skal
det sted der har importeret dem erstatte dem og jeg kunne forestille mig du
kunne kræve noget oveni, nu hvor du har lavet en del af hegnet med dem. evt
hør ad i dk.forbruger.

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-04 19:04

Poppe (2750) wrote:
> [...]
> forestille mig du kunne kræve noget oveni, nu hvor du har lavet en
> del af hegnet med dem. evt hør ad i dk.forbruger.

Ja, det er også min pointe
Og HVIS den danske importør har sprunget over hvor gærdet er lavest, så
forestiller jeg mig ikke, at jeg selv skal udskifte de nævnte skruer med
nogle der er beregnet til udendørs...
Jeg har allerede skrevet til dem, men hvis min fornemmelse er rigtig, så
hører jeg nok ikke alverden fra dem...

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-06-04 10:35

Poppe (2750) wrote:
> [...]
> meddelelse news:uwizc.1113$wR6.345@news.get2net.dk...

> ud fra hvad du skriver vil jeg umiddelbart give jeg dig ret. Jeg

Og de har nu svaret mig...

Her er svaret:
->vedr. din mail om ECOFAST ASSY
->du kan godt bruge dem udendørs.
->Würth Tyskland har ikke lige præcis denne skrue med zink/nikkel
->belægning på.
->Så det som du har læst på den tyske hjemmeside kan du i dette
->tilfælde ikke bruge til noget. Denne belægning er specielt lavet til
->Danmark og har det som
->hedder en salttågetest på 720 timer. det gør at den er meget
->korrisionsbestandig.

Og det må jeg jo så stole på...
Men jeg finder det nu alligevel lidt underligt, at så stor en virksomhed
finder det nødvendigt at special-producere en skrue til lille Danmark; når
de nu allerede har skruer der dækker hele spektrummet af uden- og
indendørs...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-06-04 19:27

On Mon, 14 Jun 2004 16:22:17 +0200, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Med mit skoletysk kan jeg ikke få det til andet end (frit oversat):
>"Til udendørs er skruerne ikke egnet!"
>www.wuerth.de/de/produkte/holz/assy-ecofast.html

Hinweis:
Die Schrauben sind für den Außenbereich und für Räume, die kurzfristig
oder ständig hoher Feuchtigkeit ausgesetzt sind, nicht geeignet! –
Alternativ: ASSY plus A2!

Desuden:
www.wuerth.de/de/produkte/holz/assy.html
"Skrueren er ikke korrosionsbestandig"

Klar tale - skruerne duer ikke til udendørs brug eller i fugtig rum.

>Øhh... snyder Würth-Danmark???
>For det er tydeligt at den tyske label på kassen med skruer først har fået
>tilføjet "Udendørs" senere... (anden skrifttype, og -størrelse)

Det kan man ikke vurdere "pr. mail" - men sammenligner du billederne
med dine skruer, og sidstnævnte er "gule", så har du et problem, du må
forelægge dine rådgivere...

/Mogens

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-04 20:09

Mogens Knudsen wrote:
> Det kan man ikke vurdere "pr. mail" - men sammenligner du billederne
> med dine skruer, og sidstnævnte er "gule", så har du et problem, du må
> forelægge dine rådgivere...

Nu er det ECOFAST ASSY jeg benytter, og de er hverken gule på websitet eller
i min kasse...
Dem jeg har ligner dem der er på
http://www.wuerth.de/de/produkte/holz/assy-ecofast.html
(sølvfarvede)

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 14-06-04 20:17

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in

> [...]
> "Skrueren er ikke korrosionsbestandig"
>
> Klar tale - skruerne duer ikke til udendørs brug eller i fugtig rum.

Og ASSY plus A2 er en skrue af rustfast stål

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde: