Support for ATX muligheder i kernekompiler~
Fra : Clemme

Dato : 07-05-01 16:29

Jeg har bøvlet lidt med at installere kerne 2.4.4 på min server, det går
egentlig også ganske fint bortset fra en enkelt ting
med den gamle kerne var jeg vant til at kunne skrive 'halt' i konsollen og
så ville maskinen slukke af sig selv efter den havde lukket alle programmer,
umnountet drev osv.

Når jeg gør det nu står der bare, 'system halted' og så skal man selv slukke
compen

Jeg har markered følgende punkter i 'make menuconfig':
General Setup * ved:
Power management setup
ACPI support
Advanced Power Management BIOS support

Enable PPM at boot time (har prøvet både med og uden)
Make CPU idle calls when idle
Use real mode APM BIOS to call power off (har prøvet både med og uden)

Men det virker stadig ikke, jeg er nødt til at slukke for compen manuelt
Er der noget jeg har overset?

Specs:
Asus P2B
Celeron 333
192MB PC100 ram
Rødhætte 7,1 (opgraderet fra 6,2)

Det skal lige siges at på kerne 2.4.2-2 (tror jeg nok det er) som følger med
RH 7.1 virker det heller ikke
men på kerne 2.2.18 som jeg kørte RH 6,2 med virkede det fint.

Mvh.
Martin AKA. Clemme

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 07-05-01 21:22

On Mon, 7 May 2001 17:28:44 +0200, Clemme wrote:
>Use real mode APM BIOS to call power off (har prøvet både med og uden)

Det er den her, der er den vigtige. Den skal være med. Og
så er det naturligvis vigtigt at bundkortet rent faktisk
understøtter det. Og så skal du huske er boote den nye
kerne (kig evt. med uname -a når du er bootet op), dvs. du
skal have tilføjet den til /etc/lilo.conf og (vigtigst af
alt) huske er køre 'lilo'.

Så burde det faktisk virke, som jeg husker det.

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Clemme

Dato : 07-05-01 23:01

"Stephan Henningsen" <stephan@levelout.tisprut.dk> wrote in message

> Det er den her, der er den vigtige. Den skal være med.
Det er den også nu

> Og
> så er det naturligvis vigtigt at bundkortet rent faktisk
> understøtter det.
Det gøt det, det er et Asus P2B ATX bundkort, det virker både i Windåse og i
RedHat 6,2 (kerne 2.2.18)

> Og så skal du huske er boote den nye
> kerne (kig evt. med uname -a når du er bootet op), dvs. du
> skal have tilføjet den til /etc/lilo.conf og (vigtigst af
> alt) huske er køre 'lilo'.
Er gjort

> Så burde det faktisk virke, som jeg husker det.
Men det gør det bare ikke, ret træls :(

Jeg plejer nemlig nogle gange at sætte den til at brænde med min
superhurtige 2xSpeed brænder når jeg går i seng,
via et lille script jeg har lavet slukker den så når den er færdi med at
brænde CD'en. Men problemet er jo bare nu at så står den bare der med "power
down" som den sidste linie på skærmen og brummer :(

Mvh.
Martin AKA. Clemme

Fra : Leo Laursen

Dato : 07-05-01 23:54

"Clemme" <mcmartin@ofir.dk>:

> Det gøt det, det er et Asus P2B ATX bundkort, det virker både i Windåse
> og i RedHat 6,2 (kerne 2.2.18)

> problemet er jo bare nu at så står den bare der med "power down" som den
> sidste linie på skærmen og brummer :(

Har du prøvet med
append="apm=on" i /etc/lilo.conf ?

Ellers plejer det at være fordi apm er et modul.
Så vidt jeg husker var der også en version jeg havde samme problem med;
men jeg kan ikke lige huske hvilken det var.
Leo

Fra : Clemme

Dato : 08-05-01 17:40

> Har du prøvet med
> append="apm=on" i /etc/lilo.conf ?
Prøvede det lige, men det hjælper heller ikke :(

> Ellers plejer det at være fordi apm er et modul.
> Så vidt jeg husker var der også en version jeg havde samme problem med;
> men jeg kan ikke lige huske hvilken det var.
Jeg har prøvet både at kompilere APM som modul og direkte ind i kernen

Kan der være en eller anden underlig setting jeg har glemt da jeg
kompilerede kernen? Har gået det hele igennem til hudløshed

Mvh
Martin AKA. Clemme