Hvilket netkort skal jeg vælge?
Fra : Thomas

Dato : 07-05-01 16:22

Da jeg inden længe skal have ADSL, skal jeg ud at købe nogle netkort, til de
pc'ere som jeg skal have tilsluttet!

Jeg ønsker et bedst muligt netkort, til den billigste pris! Det skal være et
100Mbit.

Hvilket et af disse skal jeg vælge? Evt. andre?

Acorp Fast Ethernet 10/100Mbit / TP / PCI 129 kr.
Edimax EN9130-TX NIC / 10/100Mbit / PCI 129 kr.
Longshine Elan Fast Ethernet NIC / 10/100Mbit / TP / PCI 100 kr.
RubyTech FE-1439C (Realtek chipset) Retail NIC / 10/100Mbit / TP / PCI 128
kr.
Snadberg Fast Ethernet NIC / 10/100Mbit / PCI 139 kr.
SMC EZ Card 10/100Mbit WOL NIC / 10/100Mbit / TP / PCI 134 kr.
Surecom Fast Ethernet WOL Retail NIC / 10/100Mbit / TP / PCI 119 kr.
Unex Fast Ethernet NIC / 10/100Mbit / PCI 124 kr.
Vegas Technology Fast Ethernet 100 Mbit / TP / PCI 131 kr.
XNET 3000RPI-A PCI / 32bit / 10/100Mbit ACPI / RJ-45 115 kr.

Såvidt jeg er orienteret skal jeg også have en hub for at kunne tilslutte
flere pc'ere til ADSL. Hvilken 100 Mbit hub skal jeg vælge, så den passer
sammen med det valgte netkort? (der skal tilsluttes 3-4 computere til ADSL).
Denne hub skal også være så billig som muligt - helst under 500 kr.!

M.v.h. Thomas

Fra : Morten Christensen

Dato : 07-05-01 16:31

Jeg ville vælge et 3Com 10/100Mbit, hvis det var mig... eller måske
Intel......

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-05-01 18:01

Morten Christensen wrote:

> Jeg ville vælge et 3Com 10/100Mbit, hvis det var mig... eller måske
> Intel......

Jeg kan kun give dig ret.
3Com, Intel eller DLink, er de netkort jeg kan anbefale (I prioriteret
rækkefølge).

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 07-05-01 19:43

> Jeg kan kun give dig ret.
> 3Com, Intel eller DLink, er de netkort jeg kan anbefale (I prioriteret
> rækkefølge).

Ingen tvivl om det, men hvis han bare skal have forbindelse til sin ADSL
router er det jo langt fra nødtvændigt. Der må selv det billigste være
rigeligt.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 08-05-01 07:55

> Ingen tvivl om det, men hvis han bare skal have forbindelse til sin ADSL
> router er det jo langt fra nødtvændigt. Der må selv det billigste være
> rigeligt.

Ja, det er jo heldigvis op til en selv, om man vil have kvalitet, eller
man vil nøjes med noget der bare virker.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-01 16:50

Hej Thomas

Tjek om dit kommende netkort har Windows 2000 driver. Du skal måske ikke
bruge den i dag, men fremtiden kommer før du aner det!
Jeg bruger D-Link DFE-538TX 10/100 PCI. Jeg havde tidligere et EIDEMax, men
hubben stod af og driveren duttede ikke til Win2k, så i dag har jeg D-Link
og en RubyTech switch.

Gør dig selv en tjeneste og køb noget ordentligt fra starten. Det billigste
er ikke altid det bedste og kvalitet behøver ikke at koste så meget.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Devast8or

Dato : 07-05-01 16:56

Jeg har et Lantech netkort til 150,- for et par år siden. (købte det dengang
WOL hed Image) og det virker helt upåklageligt. Det kan sagtens anbefales.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : René Jensen

Dato : 07-05-01 20:15

Thomas wrote:
> [...]
> 100Mbit.
>
> Hvilket et af disse skal jeg vælge? Evt. andre?

NetGEAR FX310TX 10/100MBit. Et godt kvalitetskort til en god pris.

> [...]
> sammen med det valgte netkort? (der skal tilsluttes 3-4 computere til ADSL).
> Denne hub skal også være så billig som muligt - helst under 500 kr.!

En hub fra NetGEAR f.eks. DS-104. Kan ikke lige huske helt præcist hvad
prisen er, men det er pengene værd!

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-05-01 16:18

Jeg bruger Surecom og det virker helt perfekt - har aldrig haft problemer,
heller ikke i win2000.

/Mikael