Open source projekter i danmark som man ka~
Fra : René Jacobsen

Dato : 09-08-04 20:27

Findes der nogle spændende open source projekter her i dk som man kan
joine? Jeg tænker primært på udvikling af programmer til unix miljøer i
C/C++ eller Java.

Jeg kender sourceforge.net. Danmark er jo nok ikke stort nok til at have
et tilsvarende site på dansk men jeg tænkte der måske var nogle der
kendte til danske projekter?

René

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-08-04 20:25

Fx <http://www.pointless.dk/>.

--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-08-04 20:26

René Jacobsen <r1@post.cybercity.dk> writes:

> Jeg kender sourceforge.net. Danmark er jo nok ikke stort nok til at
> have et tilsvarende site på dansk men jeg tænkte der måske var nogle
> der kendte til danske projekter?

Er geografi ikke stort set underordnet?

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : René Jacobsen

Dato : 10-08-04 08:30

> Er geografi ikke stort set underordnet?

Det kunne godt se stort set sådan ud bortset fra man i et dansk projekt
har nogle der kan dansk.

Det var nu også mest fordi jeg har kigget sourceforge igennem og ikke
lige fandt noget der fangede 100% Jeg fandt på google ikke nogle
tilsvarende sites(som sourceforge). Derfor faldt det mig meget naturligt
derefter at prøve at spørge efter danske projekter da jeg selv er dansker :)

Hvis der er nogle der kender flere internationale sites der minder om
sourceforge vil jeg da gerne lære dem at kende også.

René

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-08-04 09:03

> [...]

> tilsvarende sites(som sourceforge). Derfor faldt det mig meget
> naturligt derefter at prøve at spørge efter danske projekter da jeg

Hvis du vil udvikle, er det vel ligemeget med sproget, da man i en
international gruppe formentlig alligevel vil kommunikere på engelsk.

Hvis det er vigtigt at det er dansk, så er der behov for dansksprogede
undervisningsprogrammer. Se fx
http://www.gnuskole.dk/index.php?ID=19&lang=da

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-08-04 08:39

René Jacobsen <r1@post.cybercity.dk> writes:

> Hvis der er nogle der kender flere internationale sites der minder om
> sourceforge vil jeg da gerne lære dem at kende også.

http://sunsite.dk/ hoster en del open source-projekter og er baseret i
danmark. Der er nogle få af projekterne der er specielt danske, lidt
flere der er dansk-initialiserede.

http://savannah.gnu.org/ er primært rettet mod GNU-projekter, men har
også ikke-gnu projekter (så hedder det vist http://svannah.nongnu.org/).

http://alioth.debian.org/ er primært rettet mod Debian, men der er
også en række projekter der ikke debian-specifikke.

Og så er der mange open source-projekter der selv skaffer
hosting-mulighed. De kan af god grund derfor ikke findes ved at lede
efter hosting sites, men måske kan man finde dem via
http://freshmeat.net/

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 09-08-04 21:14

René Jacobsen skrev:

> Findes der nogle spændende open source projekter her i dk som man kan
> joine? Jeg tænker primært på udvikling af programmer til unix miljøer i
> C/C++ eller Java.

Du er velkommen på EPS.
http://eps.sourceforge.net/

--