Dansk tastaturlayout
Fra : FePe

Dato : 29-07-04 23:25

Det er nødvendigt at bruge kcontrol til at ændre mit tastaturlayout til
dansk, for load-keys virker ikke, selv om jeg bruger dk-latin1
tastaturlayoutet. Har nogen en idé om, hvad der er galt?

- FePe

Fra : Morten Guldager

Dato : 29-07-04 21:33

FePe wrote:

> Det er nødvendigt at bruge kcontrol til at ændre mit tastaturlayout
> til dansk, for load-keys virker ikke, selv om jeg bruger dk-latin1
> tastaturlayoutet. Har nogen en idé om, hvad der er galt?

Det var egentlig ikke ret meget du skrev om dit system...

/Morten

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-07-04 01:14

Due some reason FePe <fepe@SLETtiscali.dk> happened to write:

> Det er nødvendigt at bruge kcontrol til at ændre mit tastaturlayout
> til dansk, for load-keys virker ikke, selv om jeg bruger dk-latin1
> tastaturlayoutet. Har nogen en idé om, hvad der er galt?

load-keys kunne godt lyde som konsol-værktøjet. Der stiller du på
tastaturlayoutet i konsollen. kcontrol stiller på tastaturlayoutet i
X.

/Rasmus

The day Microsoft makes something that does not suck,
is probably the day they start making vacuum cleaners.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 30-07-04 10:29

Rasmus Bøg Hansen skrev:

> load-keys kunne godt lyde som konsol-værktøjet. Der stiller du på
> tastaturlayoutet i konsollen. kcontrol stiller på tastaturlayoutet i
> X.

Og hvis man vil gøre det mere permanent, i "/etc/X11/XF86Config-4".

Jacob
--
"We will be restoring normality as soon as we are sure what is normal anyway."