Alternativ til MSN Messenger
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 19-07-04 16:00

Nogen gode ideer til hvad der kan bruges istedet for MSN Messenger når nu
systemet hedder Suse 9.1
Har fundet ud af at Gain eller var det Gaim ? er en mulighed, men hvilken
pakke skal man i så fald bruge, den til mandrake , eller noget andet?
mvh TP

Fra : Peter Thomsen

Dato : 19-07-04 18:18

Den Mon, 19 Jul 2004 16:59:31 +0200. skrev Tonny Poulsen:

> [...]
> Har fundet ud af at Gain eller var det Gaim ? er en mulighed, men hvilken
> pakke skal man i så fald bruge, den til mandrake , eller noget andet?

Kopete er din ven

Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 19-07-04 16:57

Den Mon, 19 Jul 2004 19:18:02 +0200. skrev Peter Thomsen:

> Kopete er din ven

- hvis du bruger KDE ellers synes jeg du skal bruge Gaim.
Og så er Mandrake pakken sikkert fin.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 19-07-04 17:11

og
"Christian Brønnum-Hansen" <bronnum-hansen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> - hvis du bruger KDE ellers synes jeg du skal bruge Gaim.
> Og så er Mandrake pakken sikkert fin.

Takker for input's, da jeg ikke har en bønne forstand på der der Linux noget

prøver jeg først med Gaim, Mandrake pakken,
jeg aner simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre med den der Kopete fidus (er i
source kode).

men igen tak for input, tp

Fra : Stig Sørensen

Dato : 19-07-04 16:54

On Mon, 19 Jul 2004 16:59:31 +0200, Tonny Poulsen wrote:

> [...]
> Har fundet ud af at Gain eller var det Gaim ? er en mulighed, men hvilken
> pakke skal man i så fald bruge, den til mandrake , eller noget andet?

Jeg er meget glad for AMSN (Al's Messenger -
http://amsn.sourceforge.net/index.php)

Lad dig ikke afskrække af de screenshots på siden, med få indstillinger
kan snildt for det til at se meget bedre ud og mere simpelt.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Mads Jensen

Dato : 19-07-04 18:39

On Mon, 19 Jul 2004 17:53:48 +0200, Stig Sørensen wrote:
> Jeg er meget glad for AMSN (Al's Messenger -
> http://amsn.sourceforge.net/index.php)

Ligeledes er jeg. Synes, at Gaim er meget simpel i det, da mange af
protokollernes funktioner ikke er med i programmet.

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 19-07-04 18:47

Den Mon, 19 Jul 2004 19:38:46 +0200. skrev Mads Jensen:

> Ligeledes er jeg. Synes, at Gaim er meget simpel i det, da mange af
> protokollernes funktioner ikke er med i programmet.
>
> mvh.
> Mads

Nu skulle Gaim jo bruges til MSN og der synes jeg den er fin.
Den kan sende filer og bruge displaybillede.

Fra : Peter Thomsen

Dato : 19-07-04 19:01

"Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse

> Jeg er meget glad for AMSN (Al's Messenger -
> http://amsn.sourceforge.net/index.php)
>
> Lad dig ikke afskrække af de screenshots på siden, med få indstillinger
> kan snildt for det til at se meget bedre ud og mere simpelt.

Den ligner sørme ganske vel originalen
(Er der også en icq der er så lig originalen (v4)?)

--

Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "FJERN" if you want to mail me.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-07-04 23:44

Due some reason "Peter Thomsen" <herviljegikkehavereklamepostFJERN@FJERNhotmail.com> happened to write:

> Den ligner sørme ganske vel originalen
> (Er der også en icq der er så lig originalen (v4)?)

licq lignede engang det officielle ICQ-program ganske meget; det er
dog ganske længe siden, jeg har brug nogle af dem...

/Rasmus

Hidden DOS secret:
add BUGS=OFF to your CONFIG.SYS

Fra : Chris Hansen

Dato : 19-07-04 17:07

Tonny Poulsen wrote:

> [...]
> Har fundet ud af at Gain eller var det Gaim ? er en mulighed, men hvilken
> pakke skal man i så fald bruge, den til mandrake , eller noget andet?

Både Kopete og Gaim er i SuSE 9.1, så hvorfor vil du bruge en Mandrake RPM?

Chris
--
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 19-07-04 17:16

"Chris Hansen" <chris_PRIVACY_@ngweb.biz> skrev i en meddelelse
> Både Kopete og Gaim er i SuSE 9.1, så hvorfor vil du bruge en Mandrake
RPM?

Nok fordi jeg ikke aner en prut om hvad mit nye styre system kan/indeholder,
hvordan finder jeg dem frem ?
mvh tp

Fra : Chris Hansen

Dato : 20-07-04 01:31

Tonny Poulsen wrote:

> [...]
> RPM?
>
> Nok fordi jeg ikke aner en prut om hvad mit nye styre system
> kan/indeholder, hvordan finder jeg dem frem ?

Du skal en tur ind i YaST under "Software->Install and Remove Software".

Så søger du blot efter Gaim eller Kopete, klikker i feltet ved siden af, og
til sidst trykker du på "Accept".

Skide nemt

Chris
--
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 20-07-04 09:33

> Du skal en tur ind i YaST under "Software->Install and Remove Software".

Self. der har jeg jo været før , nogen gange er den nemme løsning den man
ikke kan få øje på.
mvh tp