Billede sidder forkert
Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 18-07-04 18:20

Hej!

Når jeg på min fladskærm sætter opløsningen til 1024x786 som er dens
maks så sidder billedet helt forkert. Når jeg har rettet så meget så
muligt på det med skærmens funktioner mangler der stadig en smule.
Kan man ændre yderligere på det?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-07-04 18:25

Christian Brønnum-Hansen wrote:

> [...]
> maks så sidder billedet helt forkert. Når jeg har rettet så meget så
> muligt på det med skærmens funktioner mangler der stadig en smule.

Prøv xvidtune

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 18-07-04 23:05

Den Sun, 18 Jul 2004 19:25:07 +0200. skrev Lasse Jensen:

> Prøv xvidtune

Jeg får en "video is not setable on this chip"

Fra : Kent Friis

Dato : 18-07-04 19:39

Den Sun, 18 Jul 2004 19:19:56 +0200 skrev Christian Brønnum-Hansen:
> [...]
> maks så sidder billedet helt forkert. Når jeg har rettet så meget så
> muligt på det med skærmens funktioner mangler der stadig en smule.

Check hvilken frekvens du kører med. Fladskærme kan bedst li'
60 Hz, hvor CRT skærme skal køre mindst 85 Hz.

Mvh
Kent

Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 18-07-04 23:07

Den Sun, 18 Jul 2004 18:39:20 +0000. skrev Kent Friis:

> Check hvilken frekvens du kører med. Fladskærme kan bedst li'
> 60 Hz, hvor CRT skærme skal køre mindst 85 Hz.
>
> Mvh
> Kent

Det ændre ikke noget om jeg kører med 60 eller 75 som er de to jeg har
prøvet.

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-07-04 20:02

> [...]

> maks så sidder billedet helt forkert. Når jeg har rettet så meget så
> muligt på det med skærmens funktioner mangler der stadig en smule.

Knoppix har et værktøj til at probe skærmen efter dens foretrukne
timinger. Du kan hente det her:

http://developer.linuxtag.net/knoppix/sources/ddcxinfo-knoppix_0.6-5.tar.gz

Hvis du kalder programmet som 'ddcxinfo-knoppix -monitor', så får du en
komplet Monitor sektion klar til at blive sat ind i X config filen.
Dette skulle være mere eller mindre perfekt for din fladskærm. Jeg har
i hvert fald oplevet et *meget* bedre billede med disse indstillinger i
stedet for mine egne forsøg på skærm-timinger

--
PeKaJe

Lord, what fools these mortals be!
   -- William Shakespeare, "A Midsummer-Night's Dream"

Fra : Christian Brønnum-Ha~

Dato : 18-07-04 23:21

Den Sun, 18 Jul 2004 19:01:43 +0000. skrev Peter Jensen:

> [...]
> i hvert fald oplevet et *meget* bedre billede med disse indstillinger i
> stedet for mine egne forsøg på skærm-timinger

Hmm... Prøvede den men den gav heller ikke noget bedre resultat.
Jeg har en håndbog på min skærm hvor der står hvad den kan tage så
jeg tror at det må passe fint.
Det må næsten være noget med indstillingen.