En HP Envizex og X, men hvordan?
Fra : René Madsen

Dato : 18-07-04 00:01

Hej NG,

Jeg har støvet en gammel HP terminal af og vil prøve at få den til at
køre X fra en FreeBSD maskine jeg har stående, men hvordan får jeg
FreeBSD maskinen til at vise X på terminalen?

Spørg endelig, hvis der skal mere info til, kunne være sjovt at få den
til at virke

--
Mvh.
René Madsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-07-04 00:11

On 2004-07-17, René Madsen <rene@schultzconsult.dk> wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg har støvet en gammel HP terminal af og vil prøve at få den til at
> køre X fra en FreeBSD maskine jeg har stående, men hvordan får jeg
> FreeBSD maskinen til at vise X på terminalen?

Du skal højst sandsynligt, sætte en dhcp server op på freebsd boksen, finde
MAC adressen på X terminalen, og så lade dhcpserveren give terminalen noget
custom X software som hører til HPs xterminal serie. Derudover skal du så
have sat en X display manager op til at modtage remote Xsession requests på
freebsd maskinen. xdm, gdm eller kdm er gode valg.

Kan du ikke poste et link til et billede, så skal jeg se om jeg kender den.

Thomas

Fra : René Madsen

Dato : 18-07-04 00:29

Thomas S. Iversen wrote:

> [...]
> have sat en X display manager op til at modtage remote Xsession requests på
> freebsd maskinen. xdm, gdm eller kdm er gode valg.
Øhheee... det skal jeg have skåret ud i pap

> Kan du ikke poste et link til et billede, så skal jeg se om jeg kender den.

http://dominion.kabel.utwente.nl/albums/Hardware/envizex_shot.jpg min er
bare en p series og den forsøger at hente /usr/lib/X11/700X/C3253A

Den er bestykket med følgende:
Base RAM 6Mb
Video RAM 2Mb
Interface 10BaseT

Firmware B.05.10

--
Mvh.
René Madsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-07-04 02:37

On 2004-07-17, René Madsen <rene@schultzconsult.dk> wrote:

> http://dominion.kabel.utwente.nl/albums/Hardware/envizex_shot.jpg min er
> bare en p series og den forsøger at hente /usr/lib/X11/700X/C3253A

Så prøver den via nfs? Uanset, så har jeg lige ledt, og jeg kan ikke længere
finde min envizex pakke dvs. jeg kan ikke en gang få min egen op og køre
mere

Thomas

Fra : René Madsen

Dato : 18-07-04 02:57

Thomas S. Iversen wrote:

> Så prøver den via nfs? Uanset, så har jeg lige ledt, og jeg kan ikke længere
> finde min envizex pakke dvs. jeg kan ikke en gang få min egen op og køre
> mere

Jeg fandt den her side... http://jarkeld.student.utwente.nl/envizex/

Og har nu siddet møjsommeligt og kørt den igennem, førs skulle jeg jo
lige sætte NFS op, det voldte lige nogle kvaler, men nu spiller det...
så skal der bare liv i dyret...

--
Mvh.
René Madsen

Fra : René Madsen

Dato : 18-07-04 03:06

René Madsen wrote:

> [...]
>
> Og har nu siddet møjsommeligt og kørt den igennem, førs skulle jeg jo
> lige sætte NFS op, det voldte lige nogle kvaler, men nu spiller det...

Og nu kan den hente base delen, men den disconnecter netforbindelsen
lige før den skal hente X serveren og så hænger den bare der...

æv. Hvis der er nogen forslag afprøves de gerne

--
Mvh.
René Madsen

Fra : René Madsen

Dato : 18-07-04 03:37

René Madsen wrote:
> Og nu kan den hente base delen, men den disconnecter netforbindelsen
> lige før den skal hente X serveren og så hænger den bare der...
>
> æv. Hvis der er nogen forslag afprøves de gerne

Fandt ud af, hvad der er galt, den version som jeg har fundet er ikke
patched, så jeg skal bruge den her PHSS_21692 patch, men når den laver
check på sig selv, så melder den fejl... Nogen der ligger inde med den?

--
Mvh.
René Madsen

Fra : René Madsen

Dato : 18-07-04 04:26

René Madsen wrote:
> Fandt ud af, hvad der er galt, den version som jeg har fundet er ikke
> patched, så jeg skal bruge den her PHSS_21692 patch, men når den laver
> check på sig selv, så melder den fejl... Nogen der ligger inde med den?

Og hvordan installere man lige sådan en gingenot under FreeBSD, den er
jo designet til HP-UX og der bruger man "bare" swinstall, men det er der
jo ikke under FreeBSD og den jeg kan finde på nettet kan man ikke
compilere under FreeBSD, den melder blot:

"Makefile", line 64: Missing dependency operator
"Makefile", line 66: Need an operator
"Makefile", line 68: Need an operator
"Makefile", line 274: Missing dependency operator
"Makefile", line 275: Could not find .depend
"Makefile", line 276: Need an operator
make: fatal errors encountered -- cannot continue

det er http://sourceforge.net/projects/swbis/ jeg har forsøgt mig med...

--
Mvh.
René Madsen