K3b processorkraft og memory???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 16-07-04 17:00

Jeg har haft CD-brænder igennem utroligt mange år, men stadigvæk kan man
lære noget nyt!!! Da jeg først fik en CD-brænder (under Windows) fandt
jeg hurtigt ud af, at brændingerne havde en væsentligt større
sandsynlighed for at blive gennemført succesfuldt, hvis jeg lukkede alle
andre programmer end brændersoftwaren, så denne software havde udelt
adgang til systemressourcerne. - Jeg har brugt denne procedure igennem
de sidste mange år og under Windows har jeg på denne computer med denne
hardware oplevet "buffer underruns", hvis fx. MS Word eller Internet
Explorer kørte samtidig med brændingen (i Nero).

Men i dag har jeg oplevet noget nyt (under linux selvfølgelig)! - Jeg
havde sat computeren til at rekode en film i Avidemux og dette er ofte
en længerevarende process, der sagtens kan tage adskillige timer, hvor
Avidemux undervejs bruger hele processor-kapaciteten og en smule
hukommelse. - Og pludseligt blev jeg nødt til at brænde 4 CD'er imens
Avidemux kørte (der var en deadline på brændingen). - Jeg overvejede at
stoppe kodningen, men da det ville bevirke, at min computer havde spildt
adskillige timers arbejde, valgte jeg at forsøge brændingen, hvor
Avidemux kørte i baggrunden. - Og resultatet overraskede mig meget
positivt... Under K3b blev alle 4 CD'er brændt perfekt med 48x
hastigheden. - Jeg havde forventet at K3b ville reducere hastigheden,
men det var tilsyneladende ikke nødvendigt. - Jeg skal måske lige sige,
at min computer er omkring et par år gammel og egentligt ikke har
særligt imponerende specifikationer: AMD Athlon-XP 1800, 512MB RAM og en
PlexWriter 48/24/48A brænder...

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-07-04 17:04

I dk.edb.system.unix, skrev Jacob Tranholm:
> [...]
> at min computer er omkring et par år gammel og egentligt ikke har
> særligt imponerende specifikationer: AMD Athlon-XP 1800, 512MB RAM og en

Det siger du nok, men denne husstand tæller 2( nogle gange 3)
Linux-maskiner og flagskibet er den bærbare med en P3 800 mhz, så jeg
syntes da at dine specs er ganske imponerende.

Jesper (Der forøvrigt ikke rigtigt kan forstå at de kan blive ved med at
sælge hurtigere processorer)

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 16-07-04 17:31

On Fri, 16 Jul 2004 16:03:33 +0000 (UTC), Jesper Krogh wrote:

> Jesper (Der forøvrigt ikke rigtigt kan forstå at de kan blive ved med at
> sælge hurtigere processorer)

Det er jo til spillene.. bedre framerates..

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 16-07-04 20:15

Jesper Krogh wrote:

> [...]
> syntes da at dine specs er ganske imponerende.
>
> Jesper (Der forøvrigt ikke rigtigt kan forstå at de kan blive ved med at

Det er faktisk også løgn, hvad jeg skrev om, at computeren er omkring 2
år gammel. - Bundkortet og processoren er omkring 2 år gamle, men mit
SCSI-kort og TV-kort er 5-6 år gamle og mit floppy-drev repræsenterer
min nostalgiske side, da det kommer fra min 2. PC, som jeg købte i
starten af 1993. Floppy-drevet bliver stort set aldrig anvendt længere,
men det fungerer.

Personligt kan jeg heller ikke helt forstå, at vi nødvendigvis har brug
for hurtigere computere, men min nysgerrighed får alligevel som regel
overtaget, og jeg tør næsten garantere for, at lige så snart jeg finder
pengene til det, skal jeg igang med at udforske 64-bit teknologien...

Fra : Anders Lund

Dato : 16-07-04 17:15

Jacob Tranholm wrote:
> [...]
> sandsynlighed for at blive gennemført succesfuldt, hvis jeg lukkede alle
> andre programmer end brændersoftwaren, så denne software havde udelt

Hvilken Windows version?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 16-07-04 19:51

Anders Lund wrote:

> Hvilken Windows version?

Jeg er efterhånden ved at være en gammel computernørd og jeg købte min
første CD-brænder i foråret 1996, hvor jeg formentligt brugte Windows 95
OSR2. Sidenhen har jeg haft 98, 98SE, ME, 2000 og XP. - Og under alle
operativsystemerne har jeg oplevet fejlbrændinger, hvis ikke
brændersoftwaren er det eneste åbne program. I øjeblikket kører jeg med
en dualboot Windows XP og SuSE 9.1 Pro. - Og jeg har også oplevet
brændefejl under Windows XP...

Da dette er en linux-gruppe skal jeg måske også sige, at jeg
installerede min første linux i 1996. Dengang brugte jeg kun Redhat, men
sidenhen har der været Slackware, Gentoo, Fedora, Mandrake, Debian og
forskellige smådistributioner. - Endelig har SuSE fundet en fast plads
på min computer og jeg er i øjeblikket utroligt glad for SuSE 9.1 Pro.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 16-07-04 22:50

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> Jesper (Der forøvrigt ikke rigtigt kan forstå at de kan blive ved med at
> sælge hurtigere processorer)

I følge
<http://ambientirony.mu.nu/Archives/geek/the_decline_and_fall_of_the_silicon_empire.php>
så vil vi i fremtiden snarere se parallelle computere end hurtigere
computere. Om ikke andet er det sjov læsning, og linket gav da også
anledning til en længere debat på mit arbejde her forleden

Humlen er selvfølgelig at ikke alt kan paralleliseres på en fornuftig
måde, men det skal man nok bare ikke tænke alt for meget over

--
Jacob - www.bunk.cc
Of course there's no reason for it, it's just our policy.