Problem med queue i qmail.
Fra : Rudi Hansen

Dato : 13-07-04 12:58

Jeg har sat min hotmail konto til at videre sende mine mails til min Linux
Qmail server, men desværre så glemte jeg lige at sætte adresse ind i min
/var/qmail/control/locals

Så nu har jeg 871 mails liggende i min qmail queue, og det virker som om at
de ikke kommer videre, hvad kan jeg gøre?

Fra : Jesper Toft

Dato : 15-07-04 22:25

Rudi Hansen wrote:

> Så nu har jeg 871 mails liggende i min qmail queue, og det virker som om
> at de ikke kommer videre, hvad kan jeg gøre?

Sørge for at qmail kan levere posten, så vil den selv efter et stykke tid
forsøge igen. Du burde kunne se i en eller anden logfil hvorfor den ikke
kan levere posten.
Alternativt kan du slette filerne i queue/mess/...

--
/Jesper

Fra : Claus Alboege

Dato : 16-07-04 06:09

Jesper Toft <news@bzImage.dk> writes:

> Sørge for at qmail kan levere posten, så vil den selv efter et stykke tid
> forsøge igen. Du burde kunne se i en eller anden logfil hvorfor den ikke
> kan levere posten.

Ja, hvad siger loggen?

> Alternativt kan du slette filerne i queue/mess/...

NEJ! Man piller ikke manuelt i qmails queue!

Skal man slette mails direkte i queuen skal det gøres korrekt, og det er
ikke blot ved at slette filer i queue/mess/...

Den nemmeste måde er at anvende qmHandle eller lignende værktøj.

http://qmhandle.sourceforge.net/

/Claus A