Suse 9.1 dual boot prob.
Fra : Tonny Poulsen

Dato : 09-07-04 15:07

Hej, har et problem, jeg har lavet et dual boot med xp og suse på samme
harddisk (grub, tror jeg bootloaderen hedder) virkede fint et par dage men
nu kan jeg ikke få liv i min suse, har søgt lidt rundt omkring men de dual
probs, jeg kan finde beskrevet, omhandler alle start problemmer for xp'en og
den køre fint her.
Susen hænger med denne linie:
RaiserFs: hda6: checking transactionlog (hda6)
og så sker der bare ikke en prut. nogen gode ideer, nb. jeg aner stort set
intet on linux så for mange fagudtryk og jeg er ude at ski..
mvh tp

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 09-07-04 20:57

Tonny Poulsen wrote:
> [...]
> og så sker der bare ikke en prut. nogen gode ideer, nb. jeg aner stort set
> intet on linux så for mange fagudtryk og jeg er ude at ski..

Jeg vil gætte på, at du har opdateret din "kernel" i SuSE indenfor det
sidste stykke tid. En hel del personer har haft problemer med
kernel-opdateringer i SuSE indenfor de sidste par måneder, hvor
hovedproblemet som regel er pakken "mkinitrd", der ikke altid får
produceret en korrekt initrd under kernel-opdateringerne. - Jeg har ikke
selv oplevet dette (mine updates har altid fungeret perfekt), men jeg
har læst en hel del om det i nyhedsgruppen alt.os.linux.suse.

Mit råd er, at geninstallere den kernel, der blev leveret med den
oprindelige SuSE-installation. Du kan finde en god beskrivelse af
hvordan i posten:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=lang_da|lang_en&ie=UTF-8&selm=2jnh8pF13fqqfU1%40uni-berlin.de

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 09-07-04 22:11

"Jacob Tranholm" <jacob_tranholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gætte på, at du har opdateret din "kernel" i SuSE indenfor det

Jeps har faktisk opdateret (alt).
nu har jeg lidt at gå ud fra, takker
mvh tp