Google pagerank for linux
Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 07-07-04 23:50

Jeg har begået en lille side til beregning af Google pagerank.
Google pagerank er en af de vigtigste faktorer der bestemmer hvor højt
oppe på listen man kommer i en Google søgning, jo højere pagerank, des
bedre placering. Laveste pagerank er 0 og højeste er 10.

Siden ligger på http://klid.dk/pagerank.php

Hilsen
keld

Fra : T.Jakobsen

Dato : 08-07-04 12:04

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Jeg har begået en lille side til beregning af Google pagerank.

Hmmm - Hvordan laver google så sin rank ? synes nemlig
ikke at der er 100% fornuft i det.

Er der penge i det eller er der alene tale om at hits på en
side giver en højere rank ?

Venligst
Tom

Fra : Christian Joergensen

Dato : 08-07-04 14:28

On Wed, 07 Jul 2004 22:50:17 +0000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> [...]
> oppe på listen man kommer i en Google søgning, jo højere pagerank, des
> bedre placering. Laveste pagerank er 0 og højeste er 10.

Hvordan har dit lille script noget som helst med UNIX at gøre? :)

Hvis nu du offentliggjorde hvordan du beregner det, kunne jeg måske
overtales til ikke at brokke mig :)

Bruger du bare Google API'et?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Få kontrol over dine nyhedsbreve: <http://www.ebrev.info>

Fra : Jesper Harder

Dato : 08-07-04 15:44

Christian Joergensen <mail@razor.dk> writes:

> Hvordan har dit lille script noget som helst med UNIX at gøre? :)

Det er da en funktionalitet, som hidtil kun har været tilgængelig for
windows-brugere via Google toolbaren, der kun findes til IE.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Anders Lund

Dato : 08-07-04 16:44

Jesper Harder wrote:

> Det er da en funktionalitet, som hidtil kun har været tilgængelig for
> windows-brugere via Google toolbaren, der kun findes til IE.

Det kan godt være at jeg tager fejl, da jeg ikke selv har prøvet. Men
kan man ikke installere Firefox med Googlebar extension, som har
pagerank, under *nix systemer?

Jeg kan ikke komme ind på Googlebar hjemmesiden og se, men jeg skulle da
undre mig, hvis Pagerank ikke også var inkluderet der.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jesper Harder

Dato : 08-07-04 16:52

Anders Lund <anders@andersonline.dk> writes:

> Det kan godt være at jeg tager fejl, da jeg ikke selv har prøvet. Men
> kan man ikke installere Firefox med Googlebar extension, som har
> pagerank, under *nix systemer?

Ja og nej, selve Googlebar kan ikke, men det er dog nogle andre
udvidelser, som jeg ikke kendte, der kan gøre det, se
<http://googlebar.mozdev.org/pagerank.html>.

Hmm, det lader også til at Keld måske kan se frem til et nastygram fra
Googles advokater.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 08-07-04 17:36

Den Thu, 08 Jul 2004 17:52:19 +0200. skrev Jesper Harder:

> [...]
> <http://googlebar.mozdev.org/pagerank.html>.
>
> Hmm, det lader også til at Keld måske kan se frem til et nastygram fra

Uha, hvor slemme er disse breve? Anyway, jeg mener ikke at have krænket
deres patenter, jeg sender blot en besked til dem og viser svaret.
hele koden ligger i den side jeg talte om, http://klid.dk/pagerank.php
det er skrevet i php.

I betragtning af hvor meget Google bruger Linux - hele deres store klynge
af en søgemaskine kører Linux - synes jeg det er underligt at de ikke
har leveret denne funktionalitet til Linuxfolket - når de nu laver det
gratis til Windows.

Hilsen
Keld

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-07-04 19:18

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Uha, hvor slemme er disse breve? Anyway, jeg mener ikke at have krænket
> deres patenter, jeg sender blot en besked til dem og viser svaret.
> [...]

De kan næppe være særlig slemme, for det man kan med patenter er at
forhindre andre i at udnytte det _industrielt_.
Jeg tror Googles advokater for meget svært ved at forklare hvordan Keld
udnytter det kommercielt/industrielt på den side.

Peter

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 08-07-04 21:28

Den Thu, 08 Jul 2004 20:18:03 +0200. skrev Peter Mogensen:

> [...]
> Jeg tror Googles advokater for meget svært ved at forklare hvordan Keld
> udnytter det kommercielt/industrielt på den side.

Tjoe, og da jeg kun laver ting på en computer, og dansk lov siger at der
ikke kan tages patent på ting der alene kører på en computer, ja så
dækker deres patenter vel ikke hvad jeg laver. I Danmark, i hvert fald.

Hvad er dette med citeret tekst udeladt? Hvor kommer det fra? Jeg har ikke
udeladt noget, SVJV.

Hilsen
keld

Fra : Martin Kiefer

Dato : 10-07-04 00:24

"Keld Jørn Simonsen" <keld@dkuug.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har begået en lille side til beregning af Google pagerank.
> Google pagerank er en af de vigtigste faktorer der bestemmer hvor højt

Men det virker vist ikke helt. Indtaster du microsoft.com får du tallet 1.
Går du ind på siden viser googlebar tallet 10?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 10-07-04 13:23

Den Sat, 10 Jul 2004 01:24:14 +0200. skrev Martin Kiefer:

> "Keld Jørn Simonsen" <keld@dkuug.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men det virker vist ikke helt. Indtaster du microsoft.com får du tallet 1.
> Går du ind på siden viser googlebar tallet 10?

Ja, det var en fejl. Det er rettet nu.

Hilsen
keld

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 12-07-04 23:04

Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> writes:

> Hvad er dette med citeret tekst udeladt? Hvor kommer det fra? Jeg har ikke
> udeladt noget, SVJV.

Det lader til at det kommer fra dig (eller i hvert fald din computer).
Altså at du indsætter det i stedet for den tekst du kunne/burde have
citeret.

--
Jacob - www.bunk.cc
Sorry. I forget what I was going to say.