Sawfish: automatisk start af et program ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-04 11:52

Hej NG
Jeg er ved at konvertere til sawfish "uden gnome" og har i den
forbindelse brug for at loade et program på desktoppen når jeg logger
ind, har googlet efter det, men har kun kunnet finde noget lisp noget,
som jeg umiddelbart ikke lige ville sætte mig ind i. Jeg har så prøvet
at loade programmet via .xinitrc/.xsession uden held. Kan nogen give et
hint, eller hjælpe ?

På forhånd tak

/Sv-E

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-07-04 11:57

Svend-Erik Kjær Madsen <sv-erik@stofanet.fjerndk> writes:

> som jeg umiddelbart ikke lige ville sætte mig ind i. Jeg har så prøvet
> at loade programmet via .xinitrc/.xsession uden held. Kan nogen give
> et hint, eller hjælpe ?

hvilken unix/linuxdistribution bruger du?

Hvordan logger du ind? Med en displaymanager (xdm,gdm,kdm,...)

Er din ~/.xsession eksekverbar?

Bliver den udført? Prøv at lade den touch'e en fil eller på anden måde
gøre noget man let kan se.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-04 12:13

Peter Makholm wrote:
> [...]
>
> Er din ~/.xsession eksekverbar?
>
> Bliver den udført? Prøv at lade den touch'e en fil eller på anden måde

Bruger Knoppix 3.4 installeret via knoppix-install
..xsession, som er eksekverbar, bliver ikke udført ved login, jvfr. den
test du anbefalede. Jeg logger ind via kdm.
/Sv-E

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-04 10:21

Har fundet en rigtig hughusløsning ved lidt Googling

1 Opretter filen /etc/X11/Xsession.d/95xsession-apps_start, med dette
indhold:
for STARTAPPS in "$HOME/.Xsession-apps" "$HOME/.xsession-apps" ; do
if [ -e $STARTAPPS ]; then
. $STARTAPPS
break
fi
done

2 Opretter filen .Xsession-apps i mit homedir, med dette indhold:
/usr/bin/ruby /usr/local/sbin/run.rb &
exec sawfish

Så virker det som jeg ønskede, men jeg mister selvfølelig muligheden for
andre Window-managere som er i min kdm menu, men det lever jeg med

/Sv-e

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-04 13:31

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:
> [...]
>

> Så virker det som jeg ønskede, men jeg mister selvfølelig muligheden for
> andre Window-managere som er i min kdm menu, men det lever jeg med

Hvis man ikke dummer sig, lære man aldrig noget

Hvis man udelader exec sawfish i ovenstående, kan man jo naturligvis
starte sin favorit manager fra kdm, og få startet præcis det programmer
som man lister i filen.

/Sv-e