Linux KDE screenserver
Fra : Tux

Dato : 05-07-04 05:40

Hej Gruppe.

Er der nogen der ved hvordan man installerer screenservere i KDE??
Hvor kan man hente nogen og hvor på disken ligger de??

Jeg har en partion med Slackware, hvor der en masse fede screensavere.
Og jeg har en partion med Mandraks, hvor jeg mangler nogle fede nogen.
Det må da kunne lade sig gøre at hente nogle fra Slackware over til
Mandraks.

Mvh
Fimmer

Fra : Christian Iversen

Dato : 05-07-04 12:04

Tux wrote:

> [...]
> Og jeg har en partion med Mandraks, hvor jeg mangler nogle fede nogen.
> Det må da kunne lade sig gøre at hente nogle fra Slackware over til

Du kan bare installere dem i mandrake. Pakkerne
xscreensaver-4.12-1mdk
og (hvis du vil have opengl også)
xscreensaver-gl-4.12-1mdk
indeholder 117+49 = 166 screensavers.
Det burde være nok det første stykke tid :)

Ellers installeres screensavers normalt under /usr/X11R6/lib/xscreensaver/,
med nogle config-filer i /usr/share/control-center/screensavers/
og lidt blandet man-sider etc.

Du kan se listen over alle filer i pakken med screensavers ved at udføre
kommandoen
rpm -qf xscreensaver-4.12-1mdk
på din Mandrake. (Det skal ske efter du har installeret pakken).

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Flemming

Dato : 05-07-04 20:18

Christian Iversen wrote:

> [...]
> kommandoen
> rpm -qf xscreensaver-4.12-1mdk
> på din Mandrake. (Det skal ske efter du har installeret pakken).

Tak...
Så blev jeg det klogere
Og jo, 166 screenservere er RIGELIGT

mvh Fimmer