pæn webmail til linux.
Fra : Flare

Dato : 05-07-04 00:01

Hejsa.

Jeg har fået en Fedora Core 2 instalation op og kører er meget tilfreds med
det hele faktisk. Yum er Yum :)

Meen. Da jeg er windows mand igennem mange år betyder det også: look does
matter.

Og hold da op hvor er squirrelMail da grimt. Findes der et pænt addon til
squirrelMail som er relativet nemt at lægger oveni? Eller skal jeg finde
noget andet en squirrelmail? Kritereret er at det skal være pænt og
nydeligt.

Nogen forslag?

Anders

Fra : Lars Kristensen

Dato : 05-07-04 00:57

Flare wrote:

> [...]
> squirrelMail som er relativet nemt at lægger oveni? Eller skal jeg finde
> noget andet en squirrelmail? Kritereret er at det skal være pænt og

Jeg synes meget godt om openwebmail.org. Til dette kan også fåes
forskellige styles og hver bruger kan vælge hvorledes han/hun synes det
skal se ud, ud fra de installerede styles. Og så kan den også køre dansk
og med dansk stavekontrol hvis man har de lyster.

- Lars

Fra : Preben

Dato : 06-07-04 11:12

> Meen. Da jeg er windows mand igennem mange år betyder det også: look does
> matter.

der er da meget mere top nice look'n'feel i linux - det skal da bare se
fedt ud... med mindre man er extreeem nørd og synes det er fedt at køre
en mindre grafisk brugerflade for optimeringshensyn!
(okay fvwm kan sikkert blive flot, men det tager jo timer at få den til
at blive det - har aldrig kommet rigtig igang, og default look = grimt
som bare *****)

> [...]
> squirrelMail som er relativet nemt at lægger oveni? Eller skal jeg finde
> noget andet en squirrelmail? Kritereret er at det skal være pænt og

squirrelmail er da ganske ok!

der er da mange settings der gør den anderledes... Tag nu bare f.eks. at
ændre fonten - det giver utrolig meget. Fonte med fødder er ikke pæne
til hjemmesider (og efter min mening heller ikke på papiret, men ved
godt at jeg ifølge eksperterne sikkert også er mærkelig på det område -
synes da også at fonte uden fødder er hurtigere at læse)

Squirrelmail er den bedste webmail jeg nogen sinde har brugt. Du kan jo
også indstille font-farver osv. direkte som bruger af squirrelmail - det
er da dejligt!
Ved godt der ikke er meget grafisk halløj, men det er da stadig ikke grimt.

Ellers er der MailMan - efterhånden lang tid siden jeg har brugt den, og
tror efterhånden ikke der findes en gratis udgave. Men jeg synes ikke
den er pænere end squirrelmail - synes heller ikke den foreslåede
openwebmail er særlig køn. Well, og indtil videre har jeg heller aldrig
set en windows-webmail som er særlig køn!

Mvh / Preben Holm

Fra : Flare

Dato : 06-07-04 15:07

> [...]
> openwebmail er særlig køn. Well, og indtil videre har jeg heller aldrig
> set en windows-webmail som er særlig køn!

Exchange 2003 webmail er sgu svært at slå.

Men. Efter megen søgen er jeg nået frem til at det ikke bliver meget bedre
end squirrelmail og det hjalp faktisk at "optimere" den lidt.

Anders

Fra : Kent Friis

Dato : 06-07-04 16:35

Den Tue, 6 Jul 2004 16:06:46 +0200 skrev Flare:

> Exchange 2003 webmail er sgu svært at slå.

Har du prøvet den?

Hvis man bruger IE, downloader den nemlig en outlook-lignende Active-X
i stedet for at bruge webmail delen.

Webmail delen er meget simplere end Active-X'en.

Mvh
Kent

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-08-04 12:19

"Flare" <none@at.all> wrote in

> [...]
> til squirrelMail som er relativet nemt at lægger oveni? Eller skal jeg
> finde noget andet en squirrelmail? Kritereret er at det skal være pænt

Imp/Horde er udemærket og IMHO ganske pænt.

Michael

Fra : Rune :\)

Dato : 22-08-04 19:47

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i melding news:Xns954D8787C2D00mcpdkemaildk@62.243.74.162...
> "Flare" <none@at.all> wrote in

> Imp/Horde er udemærket og IMHO ganske pænt.
>
> Michael

Horde var også min favoritt i mange år til å sjekke hjemme-mail.
Når jeg så byttet arbeidsgiver var det sperret for port 2095 som
Horde var lagt ut på i CPanel, og jeg ble nødt til å legge ut mitt
eget lille webmail script.

Jeg tenkte da å forsøke noen andre og resultatet ble at jeg idag benytter
program scriptet IlohaMail fra www.IlohaMail.org - Anbefales !
Det er enkelt og greit og kan fungere på alle domener på serveren.

Mvh Rune :)