MS Windows
briani 27239
2 spørgsmål...
Fra : Jim

Dato : 11-08-04 20:05

Hej gruppe,

jeg er lidt træt af windows tray ikoner ligenu, håber i kan hjælpe mig.

1.
Ang, services.msc i win xp: Jeg har et tray ikon med tittel "sikker
fjernelse af hardware" til mit modem. men jeg er træt af at se på det. Nogen
her der kan fortælle mig hvad det hedder i services.msc så jeg kan slå det
fra? eller hvor det nu skal gøres.

2.
I windows ME har jeg et Tray ikon "Se UPnP-enheder, der er fundet for nylig"
til et eller andet "Residential Gateway Device", Hvad er det? Og hvordan får
jeg det ikon væk??

Håber i kan hjælpe mig

Hilsen Jim

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-04 00:27

Jim skrev:

> [...]
> af at se på det. Nogen her der kan fortælle mig hvad det
> hedder i services.msc så jeg kan slå det fra? eller hvor det

Services.msc har sådan set ikke så meget med ikonerne ved uret
at gøre. Med Services.msc kan du styre de tjenester (services),
som kører i baggrunden. Der er f.eks. en tjeneste, som sørger
for at du kan scanne med din scanner, en anden som sørger for,
at du kan printe med din printer, en tredje som gør, at du kan
få forbindelse til din internetudbyder osv. osv.

Ikonet for sikker fjernelse af hardware, kan du ikke fjerne
med Services.msc.
Hvorfor skjuler du ikke bare de ikoner, du ikke ønsker at se?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jim

Dato : 13-08-04 17:00

hvis jeg højre klikker på ikonet, kommer der bare én valgmulighed "Sikker
Fjernelse Af Hardware", så hvordan kan jeg skjule/fjerne det ikon

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-04 17:13

Jim skrev:

> hvis jeg højre klikker på ikonet, kommer der bare én
> valgmulighed "Sikker Fjernelse Af Hardware", så hvordan kan
> jeg skjule/fjerne det ikon

Højreklik på proceslinien og vælg Properties > Customize.
Stil ikonet til 'Always hide'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jim

Dato : 13-08-04 17:30

Så får jeg en lille dum knap med en pil. som viser ikonerne igen hvis jeg
trykker på den.

Hvordan får jeg så den væk?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-04 17:42

Jim skrev:

> Så får jeg en lille dum knap med en pil. som viser ikonerne
> igen hvis jeg trykker på den.

Ja, det er jeg klar over, men kan du så ikke bare lade være med
at klikke på den knap? :)

> Hvordan får jeg så den væk?

Det ved jeg ikke. Jeg kunne fortælle dig, hvordan du skal gøre
på Win2000(*), men de fjernede den mulighed i WinXP af gud ved
hvilken grund.

(*) http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns9312140B34BFD.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen