MS Windows
briani 27239
ved opstart win xp & win 98
Fra : Eigil Sørensen

Dato : 10-08-04 13:58

Hvordan fjerner jeg opstartspillede hvor den spørger om jeg vil starte op
med xp eller win 98. xp er fjernet.
--
Med Venlig hilsen
eist7@webspeed.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 14:09

Eigil Sørensen skrev:

> Hvordan fjerner jeg opstartspillede hvor den spørger om jeg
> vil starte op med xp eller win 98. xp er fjernet.

Det kan du inde i WinXP. Se:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=ccfai6.3kk.1@tgm.dyndns.dk>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-08-04 16:00

> Det kan du inde i WinXP. Se:
> <http://www.google.com/groups?&as_umsgid=ccfai6.3kk.1@tgm.dyndns.dk>.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

UPS Madsen. Hvordan kommer han ind i xp når den er fjernet
Du skal ændre i din boot.ini fil. Der står styresystemerne oplistet. Nu kan
jeg ikke lige huske udenad hvad der står, men du kan evt. poste teksten fra
filen her.

Kurt

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 16:04

Kurt B. Andersen skrev:

> UPS Madsen. Hvordan kommer han ind i xp når den er fjernet

Ups. Det havde jeg overset.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-08-04 00:24

Eigil Sørensen wrote:

> Hvordan fjerner jeg opstartspillede hvor den spørger om jeg vil
> starte op med xp eller win 98. xp er fjernet.

Som jeg forstår dit spørgsmål, har du haft win98 og winxp inde
på samme tid og nu kun vil køre win98. Hvis win98 er installeret på
C-drevet, booter du op på en startdiskette og skriver FDISK/MBR
Der sker ikke noget på skærmen, men du har fjernet det der starter
winxp op.

mvh
Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-08-04 01:37

Henning Præstegaard skrev:

> [...]
>C-drevet, booter du op på en startdiskette og skriver FDISK/MBR
>Der sker ikke noget på skærmen, men du har fjernet det der starter

Efter fdisk, så skal der sandsynligvis køres en sys c:
--
Knud

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 11-08-04 10:01

Jeg har prøvet bootopststart og skrevet i A: fdisk/mbr der skete ingenting
derefter c: fdisk/mdr der skete heller ingen ting. En foreslog at fjerne
noget i boot.ini men der er et lille problem, hvis jeg sletter noget i den
og det er forkert kan win 98 jo ikke startes op, da den ikke når længere end
til opstartsbilledet med win xp og win 98. det klarer jeg ved at have gemt
boot.ini på et andet drev og bruge en boot cd og norton comander under
dos.hvis andre kan fortælle mig hvad jeg skal gøre vil jeg blive meget glad,
da det iriterer mig at det er compen der bestemmer over mig. På forhånd
tak!!!!!!!!!

--
Med Venlig hilsen
eist7@webspeed.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-04 10:23

"Eigil Sørensen" skriver:

> En foreslog at fjerne
> noget i boot.ini men der er et lille problem, hvis jeg sletter noget i den
> og det er forkert kan win 98 jo ikke startes op

Derfor skriver du her i gruppen, hvad der står i din boot.ini, så kan vi
hjælpe dig.

Det er noget med at du skal have den til at vælge W98 som standard og
ikke vise opstarts menuen

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 11-08-04 11:46

Det står der i min boot.ini kan ikke forstå i min frues computer er der ikke
nogen boot.ini og hvis jeg fjerner min, virker skidtet ikke, det må stå et
andet sted, men hvor, jeg håber hjælpen er på vej.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(7)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(7)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\ = "Microsoft Windows"

--
Med Venlig hilsen
eist7@webspeed.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-04 14:00

"Eigil Sørensen" skriver:

> Det står der i min boot.ini kan ikke forstå i min frues computer er der ikke
> nogen boot.ini og hvis jeg fjerner min, virker skidtet ikke, det må stå et
> andet sted, men hvor, jeg håber hjælpen er på vej.

Du kører 98 og ikke XP ?

Hvad starter den om med som default ?

> [...]
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(7)\WINDOWS="Microsoft Windows XP

Læs evt:
http://support.microsoft.com/?kbid=289022

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-08-04 17:58

Eigil Sørensen skrev:

>Jeg har prøvet bootopststart og skrevet i A: fdisk/mbr

Skal være fdisk /mbr og så sys c:

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 11-08-04 19:03

Er det mig der svarer forkert, Så trækker jeg mig ud af mailvekslingen, har
fået dyret til at køre, geninstallerede windows, TAK FOR HJÆLPEN ALLESAMMEN
undtagen ham den sidste der hellere vil fortælle mig hvad jeg skal og ikke
skal på et net der vores allesammems troede jeg da.

--
Med Venlig hilsen
eist7@webspeed.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-04 19:54

"Eigil Sørensen" skriver:

> Er det mig der svarer forkert,

Ja

> Så trækker jeg mig ud af mailvekslingen,

Hvorfor ?

> har fået dyret til at køre,

Nååh, derfor

> geninstallerede windows, TAK FOR HJÆLPEN ALLESAMMEN

Okay - Velbekom

> undtagen ham den sidste der hellere vil fortælle mig hvad jeg skal og ikke
> skal

Det var en venlig henvisning til dit eget bedste, dine indlæg kan være
lidt forvirrende. Jeg har levet et skrift om det, prøv at læs den og
følg den næste gang du skriver på usenet.
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html
Det vil lette forståelsen af dine indlæg en smule og derved vil antallet
af folk der besvarer dine indlæg måske stige.

Fra : Eigil Sørensen

Dato : 11-08-04 21:17

Jeg forstår ikke hvorfor du blander dig i hvad jeg skriver, men du har måske
nedsat dig SELV som politibetjent eller revser på internettet, som jeg
troede var alles internet, men god fornøjelse med din indblanding.Bare
mærkeligt du tillader dig at rette i mit brev.
--
Med Venlig hilsen
eist7@webspeed.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-08-04 22:52

"Eigil Sørensen" skriver:

> Jeg forstår ikke hvorfor du blander dig i hvad jeg skriver,

Vi er et par stykker der forsøger at fortælle dig blidt og roligt,
hvordan du vil komme til at begå dig bedre på usenet.

> men du har måske
> nedsat dig SELV som politibetjent eller revser på internettet,

Gider du slappe lidt af, hva ?

Her kommer man med hjælp til dig og hvad gør du ?
Skider højt og flot på en - tak spids siger jeg bare.
Du har som kunde hos TDC skrevet under på at du vil følge gældende
retningslinjer for brug af usenet. Dem har vi her forsøgt at vise dig.
Sjovt nok gør det at dine indlæg bliver mere forståelige, men nej, du er
fløjthamrende ligeglad.

> som jeg troede var alles internet,

Internet ?
Du er på usenet.

> men god fornøjelse med din indblanding.Bare
> mærkeligt du tillader dig at rette i mit brev.

Jeg retter da ikke i dit brev, jeg svarer under det der spørges efter.
Det øger overskueligheden og er almen praksis.
Læs dog de links du har fået !