MS Windows
briani 27239
WIN XP problem med deling af NTFS partitio~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-08-04 21:01

hejsa.

Jeg har et netværk, der lige nu består af 3 PCer, alle med win XP.
De fleste partitioner på bege PCer er oprettet som FAT32 partitioner, og
disse partitioner, deles fint over mit LAN, men nu har jeg så skovlet en
80GB HD i den ene PC, og på den oprettet en stor NTFS partition, jeg har
valgt at den skal deles på samme måde, som de øvrige FAT32 partitioner,
men jeg kan ikke få adgang til den..
Hvad går der galt?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-08-04 00:18

Petersen_Michael wrote:

> Hvad går der galt?

Hvad er rettighederne til den?

Er det XP Pro eller XP Home?

Jesper G. Poulsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-08-04 06:31

In news:xn0dln6m83fs4tq004@dtext.news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Hvad er rettighederne til den?

Tilladelser: flueben i Alle, Fuldkontrol, Redigering,m og Læsning

Som jeg ser det har jeg givet tilladelse til alt.
Jeg har ikke sat nogen form for kvotastyring op..

> Er det XP Pro eller XP Home?

XP Pro, på alle PCer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-08-04 07:27

In news:4111c623$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Petersen_Michael <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

> Tilladelser: flueben i Alle, Fuldkontrol, Redigering,m og Læsning
>
> Som jeg ser det har jeg givet tilladelse til alt.
> Jeg har ikke sat nogen form for kvotastyring op..

> XP Pro, på alle PCer

Jeg fik ikke med, at den pågældende HD, ligger i en skuffe, og hvis jeg
bytter den ud med en HD, som er FAT32 partitioneret, så virker alt som
det skal, uden at jeg i øvrigt ændrer noget. Så der må være et eller
andet skummelt, der gør at jeg ikke har adgang fra andre PCer, til NTFS
partitionen..

Fra : Bach|DK|

Dato : 05-08-04 09:26

Petersen_Michael wrote:

> [...]
> alt som det skal, uden at jeg i øvrigt ændrer noget. Så der må være
> et eller andet skummelt, der gør at jeg ikke har adgang fra andre

Du skal vel bare sørge for at den konto som folk logger ind på
computeren med har adgang til den NTFS disk!

--
Michael Bach

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-08-04 09:57

In news:cesqqj$cta$1@news.net.uni-c.dk,
Bach|DK| <m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> wrote:

> Du skal vel bare sørge for at den konto som folk logger ind på
> computeren med har adgang til den NTFS disk!

Jeg havde jo tilladt alt..
Problemet blev løst ved at ophæve delingen, og genetablere delingen..

Fra : Bach|DK|

Dato : 05-08-04 19:10

> Jeg havde jo tilladt alt..
> Problemet blev løst ved at ophæve delingen, og genetablere delingen..

Typisk windows, he.

--
Michael Bach

Fra : Petersen_Michael

Dato : 05-08-04 20:59

In news:cett1h$mph$1@news.net.uni-c.dk,

> Typisk windows, he.

Jo men man kan så self. også sige at der var tale om en ny HD, det var
en HD i en skuffe der blev skiftet rundt, koldt.