MS Windows
briani 27239
Mappe til temp internet files
Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 20:51

Hej

Mit virus prog ABG siger jeg har en virus (Trojan) js/NoClose i:
C:\Documents and Settings\LARS\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\CONTENT.IE5\S16VGHYN\you[1].js JS/NoClose
Men denne sti eksidtere ikke, jeg har en mappe der hedder Temporary Internet
files under min profil som er tom men fylder 17 MB

Hvordan hænger det sammen ?

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-07-04 21:35

Nederbasse skrev:

>Men denne sti eksidtere ikke, jeg har en mappe der hedder Temporary Internet
>files under min profil som er tom men fylder 17 MB

Du skal sætte Windows til at vise skjulte filer og systemfiler,
kontrolpanel => mappeindstillinger => vis.

Den nemmeste vej er dog at gå i kontrolpanel =>
internetindstillinger => generelt => indstillinger => vis filer.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 21:46

> [...]
>
> Den nemmeste vej er dog at gå i kontrolpanel =>
> internetindstillinger => generelt => indstillinger => vis filer.

Windows viser alle filer
Mappen tømt gennem Internet indstillinger og den fylder stadig 17 MB
og jeg har stadig en virus.
Er der noget med at der kan være delte mapper mellem Default User - All
Users o.s.v ?

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-04 21:50

Nederbasse skriver:

> Windows viser alle filer
> Mappen tømt gennem Internet indstillinger og den fylder stadig 17 MB
> og jeg har stadig en virus.

Så viser windows ikke alle filer, ellers vil du se en tom mappe !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 22:15

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Så viser windows ikke alle filer, ellers vil du se en tom mappe !

Temporary Internet Files indeholder som regel altid 4-5 undermapper,
som ikke kan ses i stifinder, men kan ses hvis man kører en dir på
mappen i en kommandoprompt eller bruger et bedre filhåndteringsprogram
end stifinder.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/temp_internet_files.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 22:51

> [...]
> som ikke kan ses i stifinder, men kan ses hvis man kører en dir på
> mappen i en kommandoprompt eller bruger et bedre filhåndteringsprogram

Jeg startede i safe mode og kunne slette 20-30 filer i mappen mest giffer og
html doks
mappen fylder stadig 17-18 MB
Windows viser ALLE fiiler og filtyper

se www.neder.dk/dump.jpg

Lars

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 23:17
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-07-04 06:39

Nederbasse wrote:

> eller her: http://users.cybercity.dk/~dsl32642/dump.jpg

Skjulte filer bliver ikke vist. Prøv at skrive "help dir"

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 23:31

Nederbasse skrev:

> mappen fylder stadig 17-18 MB

Når jeg har tømt mappen inde i Kontrolpanel > Internetindstillinger >
Slet filer (med flueben i 'Tøm alt offline-indhold') og har slettet
cookies, så fylder min 2.28 MB, hvis jeg højreklikker på mappen og
vælger Properties / Egenskaber inde i Windows, men ifølge Windows
indeholder den stadig 25 filer og 9 mapper. Jeg kan dog hverken se
mapperne eller filerne i Windows og i en kommandoprompt, kan jeg kun
se 4 undermapper.

Se evt.: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/temp_properties.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 21:39

Nederbasse skrev:

> Men denne sti eksidtere ikke

Mappen lokale indstillinger er en skjult mappe og WinXP viser som
standard ikke skjulte filer og mapper. Det kan du få den til inde
i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis.

Hvis du gerne vil slippe af med skidtet så er det nemmeste nok at
tømme dine midlertidige internetfiler. Kontrolpanel > Internetind-
stillinger > Slet filer > Flueben ved 'Tøm alt offline indhold'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 28-07-04 23:16

On Wed, 28 Jul 2004 21:51:29 +0200, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>Men denne sti eksidtere ikke, jeg har en mappe der hedder Temporary Internet
>files under min profil som er tom men fylder 17 MB

WinXP har den særhed, at den ikke vil vise indholdet. Mærkelig nok,
kan man oprette en genvej på skrivebordet med følgende destination:

C:\Documents and Settings\LARS\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\Content.IE5
Et klik på en sådan genvej vil vise indholdet af CONTENT.IE5,
inklusive Index.dat filen og mapperne med Temporary Internet Files.

Index.dat er interessant. Den skal kun fylde 32 kb, men tømmes ikke
automatisk eller fordi du sletter offline indhold i IE.

Du kan måske godt have held til at slette index.dat, men den dukker op
igen i uændret størrelse.

Jeg bruger "Windows Internet Cleaner" til at holde index.dat på de 32
kb. Den kan hentes her http://www.neoimagic.com/ og er gratis.
Den klarer også at holde spy-fluerne fra døren, og gør et program som
adaware overflødigt.

Hilsen emj

Fra : Nederbasse

Dato : 28-07-04 23:23

> [...]
> Et klik på en sådan genvej vil vise indholdet af CONTENT.IE5,
> inklusive Index.dat filen og mapperne med Temporary Internet Files.

Desværre en genvej kunne ikke gøre det og der er ingen Content.IE5 mappe i
tem internet files

Lars

Fra : emj

Dato : 28-07-04 23:36

On Thu, 29 Jul 2004 00:22:30 +0200, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Desværre en genvej kunne ikke gøre det og der er ingen Content.IE5 mappe i
>tem internet files

selvfølgelig er der det. Den fylder jo 15-17 MB, har du fortalt.

Kopiere
C:\Documents and Settings\LARS\Lokale indstillinger\Temporary Internet
Files\Content.IE5

ind i en ny genvej på dit skrivebord.
Genvejen kan ikke oprettes på normal vis via "gennemse"
Hilsen emj

Fra : Nederbasse

Dato : 29-07-04 15:10

> [...]
> Files\Content.IE5
>
> ind i en ny genvej på dit skrivebord.
> Genvejen kan ikke oprettes på normal vis via "gennemse"
jeg har hentet CacheSentry som har slettet cachen men der er stadig en
virus/trojan

Lars

Kan jeg ikke da jeg ikke kan se ../content.IE5 mappen

Fra : John

Dato : 29-07-04 15:25

"Nederbasse" > skrev i en meddelelse

> jeg har hentet CacheSentry som har slettet cachen men der er stadig en
virus/trojan

Prøv om a2 (a-squared) trojaner scanner/remover kan ordne den:
http://www.emsisoft.com/en/software/free/

Mvh John

Fra : Nederbasse

Dato : 29-07-04 17:08

> virus/trojan
>
> Prøv om a2 (a-squared) trojaner scanner/remover kan ordne den:
> http://www.emsisoft.com/en/software/free/
>
> Mvh John

Den har jeg og den finder intet

Lars

Fra : emj

Dato : 29-07-04 16:42

On Thu, 29 Jul 2004 16:10:27 +0200, "Nederbasse"
<laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Kan jeg ikke da jeg ikke kan se ../content.IE5 mappen

Du behøver da ikke at kunne se mappen for at lave en genvej til den.

Genvejen står jo her og skal blot kopieres ind
Højreklik på dit skrivebord og vælg NY/genvej og kopier så denne sti
ind

Fra : Nederbasse

Dato : 29-07-04 18:13

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind
>
> C:\Documents and Settings\LARS\Lokale indstillinger\Temporary

Eller TADA når jeg skriver stien i adresselinien kan jeg se indhold
Problemet er løst og trojaneren er væk
KISS

Lars

Fra : emj

Dato : 29-07-04 20:20

On Thu, 29 Jul 2004 19:12:31 +0200, "Nederbasse"

Du var sgu ellers sej at overbevise )
Hilsen emj

Fra : Nederbasse

Dato : 29-07-04 21:52

> Du var sgu ellers sej at overbevise )
> Hilsen emj

ja jeg tror ikke på hvad som helst
sært nok kunne jeg se content.ie5 i de andre brugeres profiler bare ikke i
min egen
Det er nok en feature!!

Lars

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-07-04 23:54

emj skrev:

> WinXP har den særhed, at den ikke vil vise indholdet. Mærkelig
> nok, kan man oprette en genvej på skrivebordet [..]

Tak for tippet. Det trick kendte jeg ikke og det virker fint her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/temp_shortcut.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 29-07-04 00:32

"emj" skrev i en meddelelse
> On Wed, 28 Jul 2004 21:51:29 +0200, "Nederbasse"

> Index.dat er interessant. Den skal kun fylde 32 kb, men tømmes ikke
> automatisk eller fordi du sletter offline indhold i IE.

Nemlig, men et lille gratis, overset program klarer sagen automatisk:
http://www.snapfiles.com/get/cachesentry.html

Homepage: http://www.enigmaticsoftware.com/cachesentry/

Mvh John

Fra : emj

Dato : 29-07-04 08:02

On Thu, 29 Jul 2004 01:31:53 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Nemlig, men et lille gratis, overset program klarer sagen automatisk:
>http://www.snapfiles.com/get/cachesentry.html

Jamen det vigtigste er altså at få renset sin index.dat , da den
sløver maskinen helt utroligt,

Jeg bruger "Windows Internet Cleaner" som også kan holde index.dat på
de 32 kb. og som kan holde rent mange andre steder også.

Fra : Torben

Dato : 29-07-04 08:57

> [...]
>
> Jeg bruger "Windows Internet Cleaner" som også kan holde index.dat på
> de 32 kb. og som kan holde rent mange andre steder også.

Det er der jo flere programmer der gør bla.

IE Privacy Keeper kan hentes her.

http://www.unhsolutions.net/IEPK/downloads.shtml
--
Mvh Torben

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-07-04 09:02

On Thu, 29 Jul 2004 09:01:33 +0200, emj <emjnospam@stofanet.dk> wrote:
klip

>Jeg bruger "Windows Internet Cleaner" som også kan holde index.dat på
>de 32 kb. og som kan holde rent mange andre steder også.
> [...]

Jeg kan ikke se nogen gratis version, eller skal man blot
downloade, og overse det med BUY NOW
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 29-07-04 10:41

On Thu, 29 Jul 2004 10:02:16 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>Jeg kan ikke se nogen gratis version

Gå ned i bunden af siden.
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-07-04 17:01

emj skrev:

>Index.dat er interessant.

Ja.

>Den skal kun fylde 32 kb, men tømmes ikke
>automatisk eller fordi du sletter offline indhold i IE.
>
>Du kan måske godt have held til at slette index.dat, men den dukker op
>igen i uændret størrelse.

Her finder den tilbage til 32 kilo efter sletning af hele dynen i
fejlsikker tilstand.

>Jeg bruger "Windows Internet Cleaner" til at holde index.dat på de 32
>kb. Den kan hentes her http://www.neoimagic.com/ og er gratis.

citat sammesteds fra:
Windows & Internet Cleaner: Price: $29.95
Windows & Internet Cleaner Pro: Price: $39.95

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kispus

Dato : 31-07-04 03:22

Jeg bruger også "Windows & Internet Cleaner pro"
men vil jeg se filerne, bruger jeg "Total Commander"
og kan slette derfra uden problemer.
Mvh. John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-04 07:11

Kispus wrote:

> men vil jeg se filerne, bruger jeg "Total Commander"

Jeg bruger File Commander - den ligner gode gamle Norton Commander

Jesper G. Poulsen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 30-07-04 19:44

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
Internet
> files under min profil som er tom men fylder 17 MB

Ved det ikke.
Men den kan slettes ved at logge på som en anden bruger som admin.
Så kan du slette mappen.

Mogens